By Klára: PERLIČKY Z PRÁCE VIII - VĚTRNÍK VS. VĚNEČEK, BÍLÁ DOBROTA A ÚTOK TERMOBOXŮ

čtvrtek 28. října 2021

PERLIČKY Z PRÁCE VIII - VĚTRNÍK VS. VĚNEČEK, BÍLÁ DOBROTA A ÚTOK TERMOBOXŮ


Ahojte! ☺
 
Poslední Perličky vyšly v květnu, ještě před úplnou letní sezónou. Přes červenec a srpen jsem ale zase obsloužila neskutečné množství zákazníků a s tím jsem opět zažila několik vtipných situací. I když jsem si myslela, že už mě nic nepřekvapí. No, překvapilo. Potkala mě ale taky spousta milých slov od usměvavých a příjemných lidí. A teď bych se ráda o tyhle situace podělila i s vámi. Vítejte u osmého dílu Perliček z práce! ☺
 
Pán: Dám si ten brownies s tvarohem.
Já: Dobře.
Pán v zápětí: A to nahoře, to je co? To je tvaroh?
-co k tomu říct...-
 

Paní: Dejte mi jeden ten větrník.
Já: Dobře.
-položím větrník na tácek-
Paní: Co to je? To jsem nechtěla!
Já: To je větrník, paní.
Paní: Ne, to není, ten má bílou polevu.
Já: Ne paní, nemá. Bílou polevu má věneček s citronovou polevou.
Paní: Ježíši, věneček nebo větrník, není to jedno?
-no, tak očividně není-


Do prodejny přichází starší pán, jehož „dobrým zvykem“ je přenášet negativní energii na nás. Tentokrát opět neudělal výjimku.
Pán bez pozdravu, jako vždycky: Dejte mi tu bílou dobrotu.
Kolegyně: Bílou dobrotou myslíte co?
Pán: No to bílý dole.
Kolegyně stále v klidu: Dole je kokosový dort, rolády...
Pán: No, to úplně dole!
Kolegyně: Dobře, takže teda jednu tu roládu, ano?
Pán začíná dělat scénu: Jo, roládu. Hloupý a nemožný chlap, že?! Tak to snad ví i dítě, že je to roláda, ne?
Kolegyně v klidu: Tak pak nechápu, proč to neřeknete.
-kolegyně mu podá zákusek, pán odhodí peníze a odchází-


Pán si objedná kafe a zákusek.
Já: Osmdesát korun poprosím.
-pán mi podává stokorunu a nastavuje ruku s drobnýma-
Pán: Vyberte si těch třicet korun, ať máte drobné.
Já: Super, děkuju.
-beru desetikorunu a zbylých dvacet korun v pětikorunách-
Pán: Ne, tu desetikorunu mi vraťte. Říkal jsem drobné. Vemte si ty koruny a dvoukoruny.
-vracím pánovi desetikorunu a lehce zaražená si tedy beru ty „drobné“-


Paní přijde do prodejny a rozhlíží se po zboží.
Já: Dobrý den, co si dáte?
Paní zamumlá pod rouškou něco, co mi zní jako: Dobrý den, máte tady vejce?
Já zvyklá na otázky podobného typu klidně odpovím: Ne paní, vejce tu nemáme.
Paní s vykulenýma očima: Jaká vejce? Ptám se vás, jestli tu máte WC.
Já: Aha, pardon. Ani WC tu nemáme.
Paní: Dobře, děkuju.
Já: Budete si chtít něco vybrat?
Paní: No, líbí se mi ta krabička.
Já: A krabička která? Pralinková?
Paní opět s vytřeštěnýma očima: Já nechci žádnou krabičku. Chci kravičku. Krávu. Tu pralinku ve tvaru krávy, kterou máte ve vitríně! 
-paní se opět omluvím a sleduju kolegyni, jak zadržuje svůj smích-
-uznávám, z pohledu třetí osoby mohla ta komunikace vypadat vtipně-
-zvlášť, když kolegyně jí prý rozuměla úplně všechno...-

 
Pán si objednává zmrzlinu a prosí mě, jestli si ji může dát do termoboxu.
Odpovídám, že určitě, a natahuju se na polici pro boxy.
A samozřejmě, že se to na mě celé sesype.
Pán za okýnkem soucitně, ale pobaveně: Měl jsem si to dát radši normálně, že?
Já pohotově: Nene, v pořádku, měl jste to i s vystoupením. Prodávat zmrzlinu normálně už je nuda, ne?
Pán se široce usměje a když mu podám box se zmrzlinou, dá mi do ruky peníze i s dýškem a s pozdravem a úsměvem odchází.

Tři milé situace na závěr

 
Milý pán kolem třicítky si přichází objednat zmrzlinu. Sedám si ke stroji, který se mnou opět moc nekamarádí a vyprskne mi trochu zmrzliny přímo do obličeje.
Já: Výborně, to tady dlouho nebylo.
-podám pánovi zmrzlinu, omluvím se a jdu si otřít kapky z obličeje-
Pán s milým klidným úsměvem: V pořádku, to ničemu nevadí. Víte, jak byste byla sladká?
 

Pán se třemi malými dětmi čeká u okýnka na zmrzlinu. Nesu karton mléka a chystám se ho přes to okýnko podat do prodejny. Pán shromáždí děti na stranu.
Pán: Ukažte, já vám to vezmu, ať se s tím netaháte.
Já: Děkuju, jste hodný, ale já to zvládnu.
Pán: O tom já nepochybuju, jsem si jistý, že to zvládnete, ale dejte mi to, vezmu to.
-víc takových gentlemanů, prosím-


Otevírám dveře z prodejny a vycházím ven, kde stojí fronta lidí. Ve výrobě si beru krabice se zákusky a vracím se zpět. Procházím kolem spousty lidí, na které mluvím, aby se nějak neotočili nebo neposunuli a nevědomky jsme se nesrazili. To by těm zákuskům asi moc neprospělo.
Dokola opakuju: S dovolením, pardon, jen proběhnu...
U pána, který stojí přímo u dveří, pronesu: Ať se mě neleknete, jenom proběhnu...
Pán se ke mně otočí, chviličku na mě kouká, posune se a s úsměvem pronese: Vás se, slečno, leknout? To určitě ne.
Já s úsměvem: No, to byste se divil.
-pán se pořád usmívá a otevírá mi dveře-
-poděkuju a s dobrou náladou pokračuju v práci-



Tak, to bude z těchto Perliček všechno! Nicméně mám ještě dostatek materiálu, takže si myslím, že brzy vydám i devátý díl. Takže pokud vás tento formát baví, můžete se těšit!

Stejně tak se já budu těšit na vás u dalšího článku! ☺

K.

4 komentáře:

  1. Ten pán, co chtěl tu roládu byl hustý. I když je pravda, že kdybych musela s takovým člověkem mluvit já, asi bych byla rozhozená ještě tři hodiny potom.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To on je takový svůj. Na začátku mě taky rozhazoval, teď už jsem si celkem zvykla. I když mě ty jeho výstupy občas fakt pobaví. Ale on člověk, když pracuje s lidmi, musí být trošku obrněný, jinak by se z toho zbláznil. To jsem se naučila celkem krátkou dobu po tom, co jsem s nimi začala pracovat... :D

      Vymazat
    2. Hehe, dilema větrník/věneček dělá problém více lidem, znám ze svého okolí, ale dokud se nedorozumění obě strany zasmějí, je to fajn :D
      Přeji jen příjemné a pozitivní zákazníky! :)

      Vymazat
    3. To asi ano, jen by bylo fajn, kdyby si lidé ty názvy četli, nebo si to nechali vysvětlit. Nebo alespoň nebyli protivní, když se to s nimi snažím vykomunikovat. Takže ne, nevadí mi to, když se tomu pak zasmějí a jsou příjemní, ale když jsou ještě protivní, to pak stojí za to...
      Jinak moc děkuji! ☺

      Vymazat