By Klára: POZITIVNÍ MOMENTY V KVĚTNU - RODINNÉ SEŠLOSTI, RAFAELKOVA OPERACE A PRAXE V NEMOCNICI /2022

pondělí 20. června 2022

POZITIVNÍ MOMENTY V KVĚTNU - RODINNÉ SEŠLOSTI, RAFAELKOVA OPERACE A PRAXE V NEMOCNICI /2022

 
 
Ahojte! ☺

Konečně mám za sebou letní zkouškové, takže po třech týdnech zase sedám k počítači a jdu sepsat nějaké ty články. Jako první jsem se pustila do pozitivních momentů z mého května, protože - co si budeme povídat - , i tak už je na tento článek docela pozdě. Nechtěla jsem ale tuto sérii přerušovat, takže jsem se chytla věty: „Pozdě, ale přece!“ Díky tomu jsem tu tedy dnes se shrnutím mých příjemných okamžiků z pátého měsíce roku 2022. Tak na ně pojďte společně se mnou mrknout! ☺


Několik hotových zkoušek a zápočtů
 
Dnes, jak už jsem zmínila v úvodu článku, mám za sebou už celé zkouškové. Nicméně toto období mi začalo už koncem května. Během těch posledních květnových dnů jsem tedy stihla tři zápočty a jednu zkoušku. A to nebyl špatný start!


Spousta nových zkušeností na praxi v nemocnici
 
V rámci mého studia máme i povinné praxe. Na tu svou první, třítýdenní, jsem nastoupila právě v květnu. Strávila jsem ji na ortopedickém oddělení, kde byla spousta příjemných sestřiček, se kterými jsem si toho vyzkoušela opravdu hodně, a měla jsem docela štěstí i na pacienty. Takže můj začátek v roli zdravotníka byl asi nejlepší, jaký vůbec mohl být. A já jsem za to moc vděčná.

 
 
Aukce na úhradu Rafaelkovy operace

Nevím, jestli jsem to tady na blogu někdy zmiňovala, ale Rafaelko od svého příjezdu kulhal. Nejdříve jsme si mysleli, že si tu tlapku jen přeležel, když k nám cestoval ze Slovenska tolik hodin. Po dvou dnech se to ale stále nelepšilo, tak jsme s ním vyrazili na veterinu. Tam mu paní veterinářka ustřihla drápky, že to může být i tím. Po dalších několika dnech se to ale stále nelepšilo, tak jsme se k ní vydali znovu. V ten den to přisoudila tomu, že už má svůj věk a že to bude nejspíš artróza. Že mu dá prášky na bolest a že máme nasadit kloubní výživu. Že by se to za nějakých 10 dní mělo zlepšit a nemělo by ho to tolik bolet. A že se po dobrání těch tabletek máme stavit na kontrolu. Efekt nasazené léčby ale rozhodně nebyl takový, jaký jsme si představovali. A tak jsme si na další návštěvě požádali o rentgen. Paní doktorka ho udělala a zjistila, že má Rafaelko ulomený kostní výběžek v loketním kloubu. Snímky tedy poslala přímo na ortopedii do Hradce, kam jsme chvilku po tomto zjištění jeli. Následovalo přesnímkování a odhad úspěšnosti operace a částky za její provedení. Tam jsme zjistili, že bez operace bude Rafaelko do konce života brát léky na bolest a bude chodit v podstatě jen po třech tlapkách. Ale také to, že je tato operace docela náročná a není jisté, že se 100% povede. Respektive že bude mít nějaký velký efekt a pozitivní vliv na pohyb. A cena za takovou operaci? Přes 20 000 Kč. I tak jsme se ale s přítelem rozhodli do toho jít. Rafaelko má odhadem devět let a ještě si v tom životě nic moc hezkého neužil. Přišlo nám správné mu dopřát co nejplnohodnotnější život, jaký můžeme. Tak jsme na operaci kývli. A já jsem se rozhodla zkusit uspořádat knižní aukci, která by nám s úhradou operace pomohla. A byl to skvělý nápad.
Objevila se spousta úžasných lidí, kteří nám poslali knížky za poštovné nebo jen za symbolickou cenu. Další spousta lidí nám poslala příspěvěk přímo na operaci. A hromada lidí přihazovala v aukci na jednotlivé knihy. Organizace Click and Feed nám poslala jednorázový příspěvek ve výši 5 000 Kč! Díky všem těmto dobrým duším se podařilo vybrat celou částku na úhradu operace! Asi nemusím říkat, jak moc jsme za to byli vděční, že? ♥
 

 
Zdařilá operace 
 
A jak operace proběhla? Bez komplikací a prý lépe, než pan veterinář čekal. Rafaelko začal na tlapku došlapovat i dříve, než se odhadovalo. Zkrátka se všechno dobré spojilo, aby Rafaelko mohl zase co nejlépe chodit. Ne, nebude to už nikdy 100%. Ale pokud bude schopný ujít bez problému procházku a nebude ho nic bolet, budeme operaci považovat, že dopadla nejlépe, jak mohla. (Už i teď je to ale mnohem lepší, než před operací. I Rafaelko je moc spokojený. Však se sami podívejte, jak se brouček směje... ☺)

 
 
Spousta rodinných oslav
 
Jednu květnovou neděli šlo o posezení u kafíčka s přítelovou rodinou, další neděli jsme pak měli narozeninový oběd, opět u přítelovy rodiny. Tu následující jsme jeli k přítelovým prarodičům, kde se konala opravdu velká sešlost. A poslední neděle patřila grilovačce u příležitosti narozenin mojí mamky. Květen zkrátka patřil našim rodinám! ♥


Večerní procházka pro nanuk
 
Malá drobnost, ze které jsem ale měla velkou radost. Dostala jsem jeden večer kolem osmé hodiny chuť na nanuk. A přítel prostě pohotově odvětil, že vezmeme Rafaelka na procházku a zajdeme si pro něj. A tak jsme v osm večer šli do Kauflandu, protože jsem prostě potřebovala nanuk, no. Ale kdybyste viděli, jak spokojená jsem pak od toho obchodu odcházela... A přitom to byla taková blbůstka...


Odpočinkové večery (a odpoledne)
 
I takové jsem během května měla. Seriál nebo film a pizza, to je taková představa ideálního večera, ne? A posezení s přítelem u kávy a něčeho sladkého, během kterého si ještě zahrajeme i odpočinkovou stolní hru? To taky nemůže být špatný nápad!


Drink s kamarádkou
 
Asi po tři čtvrtě roce jsem se zase konečně viděla s kamarádkou z pomaturitního studia. Zašly jsme si na drink, u kterého jsme si popovídaly, a přítel nás pak pozval i na zmrzlinu, když pro mě přijel. To byl taky moc příjemný večer! ☺



Tak, a to už by bylo pro dnešek všechno! Doufám, že jste také měli příjemný květen a že jste v něm dokázali náchazet příjemné maličkosti!

Brzy se na vás budu těšit u dalšího článku!

K.

2 komentáře:

  1. To jsou veskrze samé pozitivní okamžiky. To je moc dobře, protože člověku pomáhají překonat ty složitější momenty. Přeju, ať se vše daří a život se odvíjí podle vašich přání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano... ☺
      Moc děkuji za komentář. A i tobě přeji krásné dny, Nathanieli! ☺

      Vymazat