By Klára: NÁKUPY ZA BŘEZEN A DUBEN - MŮJ PRVNÍ NÁKUP NA AKTINU, PLÁTĚNKY A SPOUSTA KNIH /2022

pátek 29. dubna 2022

NÁKUPY ZA BŘEZEN A DUBEN - MŮJ PRVNÍ NÁKUP NA AKTINU, PLÁTĚNKY A SPOUSTA KNIH /2022


Ahojte! ☺

S tímto nákupovým článkem to tentokrát vyšlo krásně na čas. Neměla bych tentokrát totiž moc času nazbyt, aby článek vyšel až začátkem následujícího měsíce, protože právě v květnu nastupuju na třítýdenní praxi. Budu tedy mimo domov a nemohla bych tak nafotit fotky do tohoto článku, a asi bych neměla ani moc času na to jej sepsat. Tak jsem si to pohlídala a tento článek jsem připravila tak, aby mohl s mým odjezdem z domu tak akorát vyjít. Takže ho tu dnes pro vás mám. A vy už do něj tak můžete nahlédnout! ☺


Začnu balíkem, který přišel Rafaelkovi. Na následující měsíce jsme mu objednali dva velké pytle granulí. Jiné značky a příchutě, než měl minule. Předchozí granule tedy snědl, ale nevypadal, že by si je nějak užíval. Byly s příchutí ryb, a ty, jak jsme později zjistili, Rafaelovi nejedou. Takže tentokrát jsme vzali tyto s kachním a bažantím masem od Carnilove. Od této značky už měl hned po příjezdu nějaké malé balení, jehož obsah mu chutnal, tak uvidíme, jak obstojí tyto.


Z těchto už je víc jak půlka odjedená. A ty měly u Rafaelka velký úspěch. Když jsme mu je nasypali do misky, hned je vyluxoval a žádal přídavek. Takže tyhle za chlupáčka dobrý!


Pokračuju věcí, kterou jsem dostala krátce po novém roce, ale zapomněla jsem vám ji ukázat v předchozím článku. Je to tenhle geniální vynález. Termofor. Pokud trpíte na bolesti břicha při menstruaci, tohle si fakt pořiďte. Pro mě je to asi ten největší pomocník do těchto dnů. Krásně mi uvolní svaly, které jsou v bolestivé křeči, čímž mi uleví a pomůže téměř okamžitě usnout a zaspat tak zbytek bolesti. Tohle doma fakt potřebujete, pokud vás trápí bolestivá menstruace.
Mně první termofor půjčila přítelova sestra, když mě právě tyhle problémy zastihly u nich doma. A zafungovalo to na mě téměř magicky. Když ten efekt viděl přítel, rozhodl se, že mi objedná můj vlastní termofor. Tak vybral tento, v krásné světle růžové barvě. Takže je nejen praktický, ale i moc hezký. Měla jsem z něj opravdu radost! A vždycky, když mi přijdou mé dny, cítím za tohoto pomocníka opravdu velký vděk. ☺


Pokračuju další věcí, kterou jsem si nekoupila, ale dostala. Vyhrála jsem totiž v jedné soutěži na Instagramu cvičební set značky Timme, která patří Timee Trajtelové. Vybrala jsem si tmavě modré legíny a podprsenku. A zatím je nedám z ruky. Od chvíle, kdy tento set přišel, v něm cvičím pořád. Na začátku mi přišlo, že jsou ty gumy v pase a v podprsence hodně pevné a že mě budou táhnout. Ale už po prvním workoutu lehce povolily, takže je obojí příjemné. V tomhle oblečení aktuálně cvičím asi měsíc, možná měsíc a půl, takže nějaké vytahání nebo vícenásobné praní nemůžu zatím posoudit, ale co se týká zpracování, materiálu, pohodlí a střihu (legíny mi neodstávají v pase, ani se nezařezávají), jsem spokojená! ☺


Z takového mixu věcí tu mám ještě kuchyňský nůž, který jsem taky nekupovala, ale který mi přišel v rámci spolupráce. Patří do kategorie Špikovací nože, ale upřímně... Víte, kolikrát ročně něco špikuju? Ani jednou. Nůž by měl být ale vhodný i na běžné krájení a čištění ovoce nebo zeleniny, což je přesně využití, které u nás v kuchyni má. Je lehký, ale i tak pěkně ostrý. Čepel se mu nikam nehýbe, nekroutí, neohýbá ani neláme, jak to občas můžete vidět u jiných (obyčejnějších a levnějších) nožů. Nejsem prosím vás žádný profík, který by se zabýval kuchyňským vybavením, ale čistě z uživatelského hlediska mi tenhle nůž přijde kvalitní a dobře se mi s ním pracuje. Je tedy pravda, že si za něj připlatíte, ale pokud vám v tomto stavu bude sloužit několik let, tak proč ne. Je to ale samozřejmě na vás a vašem uvážení... ☺


Přesuneme se k plátěnkám, které jsem objednávala u Káji z Kreativního doupěte, která mi tvořila i mou andělskou tašku (kterou jste mohli vidět v Pozitivních momentech za leden nebo na mém Instagramu). Káje jsem poslala čtyři předlohy, specifikovala své požadavky a pak už jsem jen čekala, co z toho vznikne... ☺


Balíček i tentokrát obsahoval vzkaz, informační letáčky a krásnou záložku. Všechno bylo opět moc hezky a osobně zabalené a popsané. Působilo to parádně, stejně jako minule! ☺


První taška je s motivem Lokiho. Tu dostala moje sestra k narozeninám. Na fotce to moc nevynikne, ale jsou na ní různé zlaté třpytivé detaily, které dodávají především helmě Lokiho tvárnost. Obličej není až tak podobný filmové předloze, ale charakteristická helma je podle mě moc povedená. I ten nápis se mi moc líbí.


Další dvě tašky jsou opět s andělskými motivy. I tentokrát jsem Káje poslala inspiraci od paní, která maluje právě andělské obrazy, na Facebooku vystupuje pod názvem Art of Soul. Její díla jsou naprosto dech beroucí, určitě na její tvorbu mrkněte.
A k tašce? Z této jsem naprosto nadšená. Ze všech čtyř se mi líbí asi nejvíc. Co na ni říkáte? ☺


Fialově laděná andělská taška byla narozeninovým dárkem pro přítelovu mamku. Taky je podle mě moc hezká. A udělala radost!


Poslední plátěnka byla narozeninovým dárkem pro zdravotní sestřičku, pro přítelovu sestru. To, jak si Kája z Kreativního doupěte poradila se zpracováním, s designem, mi přijde parádní! Taky se mi hrozně moc líbí. A přítelově sestře podle reakce taky.

(Tohle jinak není žádná spolupráce, jde čistě o můj tip. Určitě na Kájin profil mrkněte, pokud jste tak ještě neučinili. Je opravdu moc šikovná! ☺)


Přesouváme se ke knihám. Těchto osm jsem si pořídila v akci 1+7 zdarma u Dobrovského. Oni ty akce mívají někdy opravdu naprosto šílené. No, někdy... Téměř vždycky! Mě celý tento balíček přišel asi na tři stovky! Se vším všudy! To je dostatečně šílené, ne? Zaplatila jsem jen tu nejdražší knihu a dalších sedm bylo zdarma. Navíc jsem vychytala jeden ze dnů, kdy se u Dobrovského neplatila doprava. A ještě jsem uplatnila ISIC slevu. No, tohle byl rozhodně můj nejlepší kup knih vůbec!


Anotace:Osm měsíců poté, co se její manžel Euan rozhodne zastavit auto na železničním přejezdu – přímo v cestě projíždějícímu vlaku – žije Hana Stornowayová s mužem, který sice navenek vypadá jako dřív, ale na jejich předchozí společný život si vůbec nepamatuje.

Svou poslední naději vidí v kontroverzní skupině lékařských průkopníků, vedené charismatickým doktorem Calem, který slibuje, že jí milovaného muže vrátí zpátky. Existuje šance, že manželovy vzpomínky nadobro nezmizely – doktor jí proto nabízí příležitost ponořit se do filmového zprostředkování jejich společných okamžiků, ve kterých prožije to nejkrásnější období svého vztahu znovu od začátku.

Jak ale léčba pokračuje, ubírá se najednou podivným směrem. Když se Euanovy temnotou zahalené vzpomínky začnou bortit, zdá se, že jí doktor Cal něco zatajil.

Jak se jejich společné vzpomínky pozvolna hroutí a Euanovy skutečné důvody k sebevraždě vyplouvají na povrch, začne se Hana ptát, nakolik svého manžela opravdu znala. Kolik toho vůbec můžeme s jistotou vědět o těch, na kterých nám záleží nejvíc?“


Anotace: Stella miluje Maxe. A Max miluje Stellu. Vždy tomu tak bylo.

Ale Max Stellu zradil a tak ho, hluboce zraněná, vypudila ze svého života. A spolu s ním i svoji krabičku těch nejkrásnějších dní – dřevěnou skříňku, do které si na různé kartičky značila všechny neobyčejné okamžiky svého života. Když před ní po letech Max najednou stojí, odmítne jej. A odmítá jej tak dlouho, až náhodou narazí na starou skříňku, a všechny ty krásné dny její bývalé lásky se znovu dotknou její duše. Ale mají Stella a Max vůbec druhou šanci na lásku?“


Anotace:Co se stane, když se reality show nepovede? El Greenová se tomu chystá přijít na kloub.
Eleanor Greenová žije poklidným životem v Londýně, kde pracuje jako servírka v exkluzivní restauraci Cello. Protože stále truchlí nad smrtí svého milovaného otce, vede tichý život. Nemá žádné přátele a mimo svou práci mluví pouze se svou mladší sestrou Lissy a strýčkem Charliem.
Jednoho večera však do restaurace přijde zámožný Jim Valente, ředitel společnosti Cyclops, která právě hledá novou moderátorku pro svou úspěšnou reality show Vtipálci, a toto náhodné setkání El přivede k objevení souvislosti mezi tímto populárním televizním programem a smrtí jejího otce.

Vytvoří si profil na webové stránce pro pomstychtivé a ve spolupráci s velmi vtipným, úspěšným a inteligentním hackerem, který si na tom fóru říká Koňská hlava, si Eleanor uvědomí, že spolu dokážou připravit dokonalou pomstu, což ji přivede do světa velmi vzdáleného jejímu vlastnímu. Její úsilí se však brzy změní v posedlost a zdá se, že neví, jak přestat. Touha po pomstě vyžaduje, aby riskovala svůj vlastní život i životy svých nejbližších…“


(Tuhle knížku jsem vzala pro přítele. ☺)
Anotace:Nad Zemí zavládla temnota. Všude pochodují hordy Řetězového knížete, aby si podmanily i poslední svobodné země lidí, elfů a trpaslíků. Jedinou nadějí je orákulum: hovoří o dvojčatech, která strhnou řetězy knížete a přemůžou ho.

V podzemní trpasličí říši Tokrond žije tichý runotepec Gorin a jeho dvojče, energická Galdra. Nevědí nic o tom, že by měli být předurčeni k velkému úkolu, dokud jim o něm neřekne tajuplná Věštkyně zim. Avšak přislíbené vykoupení nemusí přinést jen Gorin a Galdra. A čas pracuje proti nim…“


Anotace: Kdyby Essie ten dopis, nikdy nenapsala, žila by stále v řádném, trochu nudném vztahu s Paulem v jeho takřka dokonalém venkovském domku. Možná by už dokonce plánovali svatbu…

Na druhou stranu, kdyby se z dopisu po
pisujícího její skutečné pocity nestala omylem internetová senzace, nepřestěhovala by se do mezonetového bytu v centru města. Nikdy by nepotkala Conora. Nebo nepoznala Lucase. A už vůbec by se nezamilovala do někoho, do koho je mnohem lepší se nezamilovávat.“


Anotace:Nettie se společně se svými přáteli vrací po letních prázdninách na Akademii múzických umění Cecile Dukeové, nejprestižnější školu svého druhu v zemi. Po roce trápení našla znovu svůj hlas a zdá se, že teď už ji nemůže nic zastavit, zvlášť když získá hlavní roli ve školním muzikálu.

Jenže druhý ročník připraví Nettie další, ještě obtížnější výzvy. Když jí její přítel Fletch zčistajasna oznámí, že odjíždí na půlroční stáž daleko od Londýna, musí se Nettie nečekaně vyrovnávat se vztahem na dálku. Vedle toho pokračuje v pátrání po tajemné minulosti své zesnulé matky, slavné baletky, a krok za krokem proniká do umění tance.
Jako by neměla svých starostí dost, v jednom kuse má Nettie v patách televizní štáb, který natáčí dokumentární sérii o každodenním životě na Akademii. Režisérka Sam se ji snaží poštvat proti její staré sokyni Jade a rozvrací její vztahy s přáteli.

Dokáže se Nettie vypořádat s proradnou režisérkou? Zvládne svou první velkou roli? Zjistí konečně pravdu o své matce? A podaří se jí udržet vztah s Fletchem? Co by to bylo za divadelní školu, kdybychom se v ní nedočkali trochy dramatu v přímém přenosu!“


Anotace:Frank je majitel autoservisu a bývalý boxer, Ellen pracuje jako zdravotní sestra v domácí péči. Jednu věc mají společnou – nevyřešené problémy z minulosti, které je dodnes pronásledují. Jak to bylo s náhlým koncem Frankovy boxerské kariéry? A proč má Ellen dodnes noční můry ze vztahu, který ukončila už před lety?

Frank ani Ellen kvůli svým kostlivcům ve skříni nežijí naplno a trápí se. Pak Frankův otec a někdejší trenér utrpí vážnou nehodu a Frank se dozvídá více, než by chtěl, o jeho podivných obchodech s cigaretami. Najednou mu také začnou na mobil chodit vyděračské zprávy. A jeho otec ukrývá jedno velké rodinné tajemství, které v důsledku může Frankovi pomoci dostat se ze slepé uličky.

Ellen nenachází pro své problémy pochopení u rodičů, a tak kromě práce hledá útěchu ve svém velkém koníčku, divadle, jako komparzistka na prknech kodaňského Královského divadla. Díky jednomu ze svých pacientů se seznamuje s Frankem a otevírá se před ní dilema, jakou cestou jít dál.

Slaboch je velmi dobře napsaný román o obyčejných lidech, kteří nežijí tak, jak by chtěli. A najednou dostanou možnost to změnit, pokud v sobě ovšem najdou dostatečnou sílu.
V knize nechybí trocha romantiky a dozvíme se hodně o vztazích a životě obecně. Na své si přijdou i milovníci detektivních příběhů, boxu nebo aut.“


Anotace:Taylor Bishopová opouští svého přítele Anguse poté, co soukromé sexuální video dal veřejně na internet. Přemýšlí nad pomstou a náhoda jí přihraje do ruky knihu Umění války od mistra Suna. Pak se ale Angus pokorně vrátí a zdá se, že vztah může bez problémů pokračovat. Ovšem jen do chvíle, kdy se věci opět vymknou kontrole a Angus se projeví jako sebestředný narcis a sociopat. Dá Taylor na radu své kamarádky Charlotte a odejde znovu z podivného vztahu, nebo se pokusí vzdorovat, využít Umění války a být sama sebou?“


Tento článek zakončíme ukázkou obsahu z mého vůbec prvního nákupu na Aktinu. Na tento eshop jsem koukala samozřejmě už několikrát, ale vždycky z té objednávky tak nějak sešlo. Pokaždé jsem se přiklonila k tomu, že si některé věci koupím v klasickém obchodě a zbytek si když tak objednám u Zdraví a fitness, se kterými mám dlouhodobou spolupráci. Aktin má ale pár svých specialit, které spousta lidí chválí, což mě lákalo k jejich objednání. Takže když si tam kamarádka dělala objednávku, přihodila jsem tam nakonec i těch pár věcí, které jsem chtěla zkusit.


Prvními drobnostmi, které mě lákaly, byly „Aktiňácké“ proteinovky. Vybrala jsem si hned čtyři příchutě - kakao a mandle, skořicové latté, mrkvový dort a hořkou čokoládu. Jedna stála kolem 50 Kč.


Pro přítele jsem vzala ještě tři konzervy tuňáka...


...a chtěli jsme si zkusit udělat i domácí sushi, tak jsem do košíku přihodila i rýži a ocet právě na sushi. Rýže stála kolem třiceti korun, ocet kolem čtyřiceti.


Zaujala mě i černá čočka (300 g za 34 Kč) a quinoa (250 g za 49 Kč). Ani z jednoho jsem doma ještě nevařila, tak jsem na obojí zvědavá. ☺


Co je od Aktinu hodně populární, jsou jejich wrapy a základy na pizzu. Takže ani ty nemohly v mé objednávce chybět. Zatím jsem zkoušela jen ty wrapy a nebyly špatné. Byly maličko jiné, než z běžných obchodů, ale že by byly až o tolik odlišné, abych za balení tří placek dávala 45 Kč, to asi ne. Takže jsem ráda, že jsem je zkusila, ale znovu by mi asi stačily (a chutnaly) i nějaké obyčejné.


Poslední věcí, kterou jsem si na Aktinu vybrala, byl protein od Lucky Minářové v příchuti arašídového másla a skořice. Já jsem na chuť (a strukturu) proteinů docela náročná, není moc snadné se mi zavděčit. Do tohoto jsem vkládala docela velké očekávání, ale bohužel je úplně nesplnil. Není špatný, ale není to ani něco, co bych potřebovala znovu. Skořici i arašídové máslo v něm cítím, ale tou strukturou a trošku i proteinovým ocáskem, který bohužel cítím i přes tu příchuť, to za mě není úplně ono. Na prvních pár ochutnání mě zkrátka nenadchnul tak, jako spoustu jiných. Vypiju ho, ale moc si ho neužiju. Ale uvidíme, třeba si na něj zvyknu a třeba mi třeba časem zachutná. Zatím to tak ale necítím... ☺



Tak, a to by byl konec dnešního článku. Pokud jste došli až sem, budu moc ráda, když mi dáte i nějakou zpětnou vazbu! Třeba mi napište, jestli jste někdy kupovali něco na Aktinu, případně co, nebo co říkáte na můj výběr knížek či zbytek nákupů! ☺

A teď už je to opravdu všechno! Mějte se krásně!

K.

6 komentářů:

  1. Mockrát ti děkuju Klárko za takovou krásnou recenzi ! Moc mě potěšila 🥰. Kája ❤️

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, samé zajímavé a originální kousky. Mě na zdravou stravu moc neužije, takže Aktin znám jen ze sociálních sítí. Sama jsem teď na pár zajímavých věcí narazila v Lidlu, kde třeba teďka mají různé koření dle Polhreicha na ryby, kuře, BBQ a grilovací, tak to jsem si vzala. Na koření si docela potrpím od covidu všechno potřebuji takové výraznější ačkoliv jsem o chuť nepřišla, tak třeba pizzu necítím je to pro mě jak těsto s kečupem. Ty tašky jsou krásný ! To už se teď tak nevidí, že někdo podporuje tvůrce a small business

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, děkuji za komentář! ☺
      Jasně, to chápu. Ono pokud se tomu sportu a zdravé výživě nechce věnovat jako koníčku, nevyžívá se v různých suplementech a „superpotravinách“, bohatě si jde vystačit i s běžnými surovinami v supermarketech. Například právě Lidl, který zmiňuješ, mívá dost často zajímavé produkty. Takže věřím, že ani s tím kořením jsi nešlápla vedle. ☺ (Ta tvá změna vnímání chuti/vůně mě mrzí. Bohužel je to poměrně častý postcovidový následek... :( )
      Jinak naprosto souhlasím, Kája je opravdu moc šikovná! Touto dobou už mám doma další tři její další tašky, které putovaly do dobročinné aukce, a opět jsou moc povedené! Takže já jako Kájin zákazník určitě nekončím. Je to mladá talentovaná slečna, která si podle mě zaslouží pozornost a podporu, aby mohla dělat, co ji baví! ♥

      Vymazat
  3. Ahoj, super přírůstky. Líbí se mi převelice tašky ☺
    Jsem zvědavá, co řekneš na produkty od Aktinu, když jsou díky spolupráci tak "populární" a bez kterých si člověk ani nedokáže představit své žití a vaření..., njn. ☺
    Krásný článek, super knižní tipy.
    Blog MonalisaBeautyEriAnna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, moc děkuju! ☺
      Chápu, jak to myslíš. V tuto chvíli už mám spoustu těch produktů vyzkoušených, některé byly fajn, jiné mi nepřišly ničím nějak speciální... Na proteinovky chystám článek, zbytek zmíním asi jen ve stories na Instagramu... :)
      Jsem ráda, že se článek, tašky i knižní tipy líbily! ☺
      A jako vždy moc děkuju za komentář! ♥

      Vymazat