By Klára: PAN ROMANTIK

pondělí 7. listopadu 2022

PAN ROMANTIK


Ahojte! ☺
 
Smršť knižních recenzí u mě na blogu bych ráda uzavřela hodnocením knihy s názvem Pan Romantik. Tato kniha je čtvrtou, tedy poslední, knihou, kterou jsem přečetla během léta. Pokud jste tuto knihu zatím jen někde zahlédli a bez povšimnutí pokračovali dál, teď zbystřete. Také jsem ji nějakou dobu přehlížela, ale pak jsem se rozhodla si ji přečíst. A rozhodně jsem nelitovala. Tak se pojďte společně se mnou mrknout na její recenzi. Třeba díky ní nabydete dojmu, že si tuhle knihu taky chcete přečíst... ☺
 
 
Název: Pan Romantik

Autor: Leisa Rayven

Stránky: 368

Nakladatelství: DOBROVSKÝ s.r.o.
 
Rok vydání: 2021
 
 

 
Moje anotace
 
Eden Tateová je redaktorka, která se zatím ve své kariéře nedostala dál, než k psaní trapných titulků k ještě trapnějším článkům. Přitom ví, že má na víc. Její šéf to však takhle nevidí, takže se žádný kariérní růst nekoná. Eden je ale odhodlaná se o vyšší pozici a následná lepší zadání prát. Musí napsat nějaký dobrý článek. Něco, z čeho si čtenáři i její šéf samotný sednou na zadek. Něco ohromného, fascinujícího, skandálního. 
Když se k Eden donesou zvěsti o Panu Romantikovi, který se za 5 000 dolarů schází s bohatými ženami a plní jim různá přání, jež je údajně udělají šťastnými, chytí se tohoto námětu a této příležitosti za pačesy. To by bylo něco, odhalit jeho pravou identitu a znát jména všech těch paniček! To by na povýšení, vyšší plat a lepší články určitě stačilo!
Když se Eden po několikadenním urputném pátrání s Panem Romantikem konečně setká, uzavře s ním dohodu. Je to jediná šance, jak může dosáhnout svého. Paul, alias Pan Romantik, poskytne Eden rozhovor. Řekne jí všechno, co chce vědět. Následně si dají tři schůzky. Pokud Paul zvládne Eden přesvědčit, že to, co dělá, je opravdu pro blaho jeho klientek, nechá Eden příběh být. Pokud to však nedokáže, mladá novinářka může příběh vydat v podobě, v jaké uzná za vhodné. Tedy včetně jmen klientek. 
Eden si je naprosto jistá, že tahle dohoda hraje v její prospěch, tak na ni bez váhání přistoupí. Veří, že její cynismus, uzavřené srdce, emoce i city v kombinaci s neromantickou duší jí tvoří bariéru, kterou nemůže nikdo a nic zbořit. Pokud se v ní nezačnou objevovat prasklinky...

 
Můj názor
 
V minulé recenzi jsem hodně kritizovala, v této budu hodně chválit!
Obálka se mi líbila. Opět, je zapamatovatelná a na pohled moc hezká. Možná bych trochu ubrala z té přísnosti ve tváři, kterou muž na obálce má, ale jinak nemám výtku.
Postavy mi seděly. Eden měla v příběhu silnější i slabší chvilky, ale celkově mi její charakter vyhovoval. Někdo by možná mohl říct, že tím, jak se snažila skrývat city a emoce, si jen na něco hrála. Že se jen snažila být důležitá. Mně to tak nepřišlo. Podle mě byly ty myšlenkové pochody Eden vylíčené tak akorát, nepřišlo mi, že by autorka v tomto směru až moc tlačila na pilu. Ano, mohlo to být na hraně, ale podle mého názoru ne za ní. Paulovu postavu jsem si zamilovala. Jeho fyzickou stránku, i tu duševní. Autorka jej opravdu vylíčila jako muže snů. Ano, opět, pro někoho je to moc idylická a nereálná představa. Já jsem to tak nevnímala. Tato díla naopak právě beru tak, že se v nich zasním, uteču si do takové nějaké pohádky, mimo reálný svět, vypnu hlavu a jen vnímám a užívám si tu dokonalost. A to všechno jsem díky Paulovi zažívala.
Styl psaní mi naprosto seděl, knihu jsem hltala, četla jsem stránku za stránkou, těšila jsem se na další vývoj, na všechno, čím prostřednictvím knihy spolu s hlavními hrdiny projdu. Každou schůzku, každý rozhovor či dotek jsem vnímala, jako bych to sama prožívala. A bylo to neuvěřitelně příjemné.
U knihy jste se rozhodně nenudili, pořád vám dávala nové a nové informace, zážitky, dojmy a pocity. Té romantiky, emocí a zasnění budete díky tomuto dílu opravdu plní. Prostě vás chytí a nepustí, dokud z něj nedostanete maximum a na sto procent neprohřejete své romantické duše a svá srdce.
Pro mě osobně byly v knize i momenty, kdy jsem se pozastavila nad svým vlastním vztahem. Kdy jsem si uvědomila pár věcí a našla drobnosti, které jsem možná předtím neviděla, ale které jsou pro mě, partnera i celkový vztah velmi důležité.
V knize je té romantiky a lásky opravdu tolik, že podle mě prostě není možné z ní alespoň část nenasát. Nebo můžete díky tomuto příběhu pochopit některé momenty, které by ve vztahu měly být, neměly by se z něj vytrácet a měli bychom jim věnovat čas, pozornost a péči.
Mně toho kniha nakonec dala víc, než jsem čekala. Jednak jsem s ní prožila několik krásných hodin, kdy jsem si dovolila ve své fantazii utéct někam pryč, zasnít se a 100% si tyto představy užít. Zahřála jsem svoji ženskou romantickou duši a přečetla si krásný milostný příběh. A načerpala jsem i ty malé drobnosti, které jsem po přečtení celého tohoto díla zvládla vnést i do svého reálného vztahu. A to tedy rozhodně není málo! ☺
 
 
Hodnocení 
 
Kniha je pro letošní rok rozhodně tím nejlepším, co jsem četla. Bodově bych jí dala krásných 8,5/10!



Mám tu nějaké romantické duše? Pokud jste četli tuto knihu, jak se vám líbila? Případně nalákala vás recenze k jejímu přečtení? ☺


K.

2 komentáře: