By Klára: ÚNIKOVKA

neděle 16. října 2022

ÚNIKOVKA


 Ahojte! ☺

Sotva vyšla jedna knižní recenze, hned jsem tu s další! Minule jsme tu měli něco odlehčeného s nádechem humoru, dneska to bude kriminálně-psychologický thriller. Jste připraveni? Tak pojďme na to! ☺
 
 
Název: Únikovka

Autor: Marc Meller

Stránky: 302

Nakladatelství: Dobrovský
 
Rok vydání: 2022
 
 

 
Moje anotace
 
Osm lidí se ocitá v únikové hře, která měla sloužit profesoru Zargertovi k vědeckým účelům. Účastníkům byla za účast slíbena finanční odměna, mělo jít jen o nevinný test vlivu lidské psychiky na chování a myšlení. Pokus ale po několika hodinách sklouzává k něčemu, co nikdo ze zúčastněných nečekal. Ubírá se směrem, ke kterému by se nikdy nikdo dobrovolně nepřihlásil. Tohle není jen obyčejná úniková hra.
Mezitím je v běžném světě po těchto osmi lidech vyhlášeno pátrání. Nikdo, včetně profesora Zargerta, údajně neví, kde by mohli pohřešovaní být, a proč nedorazili na místo, které profesor ke svému pokusu určil. O co tady jde? V jaké hře tedy těchto osm lidí je? Kdo je ten psychopat, který určuje pravidla a vývoj hry? A je vůbec možné proti tvůrci hry vyhrát?
 
 
Můj názor
 
Obálka je za mě povedená. Mě osobně nalákala, je výstižná, přesně víte, co od ní očekávat a jaký příběh bude kniha ukrývat. Přesně víte, na čem jste.
Kniha má skvělou myšlenku i styl psaní. Čtete a čtete, a stránky jen letí. Jakmile se do knihy pustíte, chcete vědět pořád víc. Chytne vás a jen tak nepustí.
Příběh není plochý, nemáte pocit, že hned znáte řešení a padoucha. Má nejrůznější odbočky, ale zároveň se v něm neztrácíte. Postavy se vám nepletou, víte, kdo je kdo, v jaké situaci zrovna jste. 
I přes to, že se v knize zdánlivě dobře orientujete, se stále objevují nové a nové informace, které vstřebáváte. Proto se občas ptáte: „Kdo? Proč? Jak? Lže nebo ne?“ Navzdory tomu nemáte pocit chaosu. Otázky s odpověďmi jsou prostě v rovnováze tak, aby vás kniha měla stále čím překvapit, ale aby vás nepřehltila otázkami a nezavalil vás pocit, že se v knize ztrácíte. Prostě s knihou tak nějak plynete a na vaše dotazy postupem času a v tu správnou chvíli dostáváte odpovědi. Tahle stránka je autorem naprosto perfektně zvládnutá.
V knize se samozřejmě pořád něco děje. Stále v ní jdete dopředu. Začne zlehka a graduje. Postupně odhalujete všechny detaily a tvoříte tak komplexní příběh, který rozhodně chcete dotáhnout až do konce.
Psychologický podtext celé knihy se mi taky moc líbil. Dával knize šmrnc a něco navíc. Krásně to do tohoto typu příběhu a do myšlenky únikových her zapadalo a výborně se to prolínalo.
Po dočtení poslední stránky jsem si jen nebyla jistá, jestli mě konec uspokojil. Ale s odstupem času jsem došla k závěru, že je přesně takový, jaký měl být. Očekávaný i neočekávaný, uzavřený i otevřený. Pokud si knihu přečtete, tento můj závěr pochopíte.
Víc asi nebudu dodávat. Kniha je podle mě super. Je čtivá, svižná, plná děje, ale není přeplácaná. Řekla bych, že je nenáročná, ale zároveň není plochá a neodkryje vám hned všechny karty. Pro mě měla tahle kniha všeho tak akorát. ☺
 
 
Hodnocení 
 
Knihu jsem přečetla opravdu hodně rychle. Pohltila mě tak, že jsem chtěla znát všechny podrobnosti, vývoj i konec příběhu. A to je něco, co má správná kniha umět. Zkrátka, určitě na ni mrkněte.
Co se týká bodového hodnocení, chtěla bych si nechat ještě nějaký bodík v záloze, takže této knize bych dala krásných 8/10! ☺
 
 
 
A co vy? Četli jste tuto knihu? Jak se vám líbila? ☺
 
K.

2 komentáře:

  1. Knihu jsem nečetla, ale určitě by mě bavila! :-) A když je řeč o únikovce, tak zrovna teď o víkendu nás jedna čeká a po víkendu v týdnu další, tak se těším :-D Ještě že jsem knihu nečetla, jinak bych snad ani nešla. Ale je fakt, že jsem viděla i dva díly toho ,,hororu" úniková hra a to byl taky masakr :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě bych se po ní podívala! Fakt nebyla špatná.
      Na pravou únikovku se zatím chystám, ale těším se na to. I hry s touto tématikou i zmiňované filmy mě bavily hodně. Tak teď ještě tu na živo! 😊

      Vymazat