By Klára: BĚLICÍ PASTA, PŘÍRODNÍ DEODORANTY, ČERNÉ MÝDLO A ŠAMPUKY OD NUSPRING

sobota 22. srpna 2020

BĚLICÍ PASTA, PŘÍRODNÍ DEODORANTY, ČERNÉ MÝDLO A ŠAMPUKY OD NUSPRING

Ahojte! ☺

Po delší době jsem tady opět s nějakou tou kosmetickou recenzí. Vlastně hned s několika. Před více než dvěma měsíci mi přišel email od firmy Nuspring, se kterou jsem v minulosti spolupracovala při tvorbě článku o ekologii, jestli bych nechtěla spolupráci obnovit, zopakovat, a jestli bych si nechtěla vybrat nějaké produkty, nejlépe alespoň jeden kosmetický. Prošla jsem si web a napadlo mě, že bych tuhle nabídku mohla využít k tomu, abych vyzkoušela různé produkty, které už mě delší dobu lákaly, ale pořád jsem se k nim nedostala. A protože je mi web velmi sympatický, komunikace probíhala, jak měla, a v minulosti jsem byla se spoluprací spokojená, kývla jsem na to. Vybrala jsem si tedy černou bělicí pastu, přírodní tuhý deodorant, deodorant v podobě krystalu, černé mýdlo s aktivním uhlím a dva různé šampuky. ☺

 

Produkty jsem tedy dostala, spolupráce probíhala v podobě barteru. Moje názory jsou ale zcela nezávislé na tomto faktu. ☺


Přírodní bělicí pasta s aktivním uhlím (Ben & Anna)


Cena: 179 Kč

Na začátku jsem psala, že jsem si vybírala produkty, které jsem chtěla dlouho zkusit, ale ještě jsem s nimi neměla v minulosti žádnou zkušenost. Možná víte, že jsem skoro před dvěma lety jednu bělicí pastu zkoušela. Psala jsem o ní i článek. Byla to ale pasta, která byla skoro třikrát tak drahá. A byla klasicky bílá, bez aktivního uhlí. Takže tohle je vlastně taky něco nového.

Hodně se mi líbí ta myšlenka po ekologické stránce. Obal je skleněný, víčko kovové, celé je to v papírové krabičce a i špachtlička na nabírání je dřevěná. Nikde ani kousek plastu. Plus to vypadá celkově opravdu dobře.

Pasty v tom máte 100 g. Přičemž já, když ji používám sama, ji budu mít opravdu na dlouho. Co se týká chuti, celkem mě překvapila. Čekala jsem něco mentolového, mátového, protože to tak i vonělo. Ale nechutná vůbec jako klasické pasty. Mentol opravdu cítíte, ale tak nějak jinak, než jste zvyklí. Ale po pár použitích jsem si zvykla a teď je to pro mě úplně normální chuť pasty.

Vás ale zajímá určitě hlavně ten bělicí účinek, že jo. Před začátkem testování jsem si udělala fotku zubů, po měsíci a půl jsem stejně tak. Snažila jsem se o stejné světlo a podobný úhel. Lépe se mi to nepovedlo, bohužel. Každopádně já osobně si myslím, že malý rozdíl tam je. A na to, že to není pasta za pětistovku a je přírodní, je to podle mě fajn. Já nějak necílím na americký nepřirozeně bílý úsměv, ale mít trošku (přirozeně) bělejší zuby se hodí vždycky, že jo. Názor si asi udělejte sami na základě fotek níže. Každopádně za mě je poměr cena/výkon/pocit fajn. ☺





Deokrystal 24 hodin (Purity Vision)

Cena: 99 Kč

Tohle je pro mě hodně zajímavý produkt. Jedná se o krystal, který navlhčíte a natřete na pokožku. Nijak to nevoní, nebarví, nic. Mělo by to fungovat na principu toho, že vy se sice potíte, což je pro lidské tělo přirozené a důležité, protože dochází k ochlazování organismu, ale nejste cítit. Ta vrstvička na té pokožce by měla neutralizovat zápach toho potu, aniž by to narušilo proces pocení. Už jen ta myšlenka se mi zdála zajímavá, protože tím jednak nebráníte tělu, aby dělalo svou práci, jednak si neuděláte fleky a skvrny, plus se to nebije s žádnými parfémy, dlouho to vydrží a neplýtváte spousty obalů ve srovnání s klasickými sprejovými deodoranty nebo antiperspiranty.

Osobně jsem měla trochu problém s tím obalem. Jednak se mi upřímně moc nelíbí, ale to bych asi přežila. Ale to zavírání není ani šroubovací, ani se to nedá dost dobře zacvaknout. Takže pochopitelně když jsem to poprvé zavřela a následující den jsem to chytla za to víčko a chystala se to vytáhnout, spadlo mi to na zem. Na dlažbu. Takže se mi kousek toho krystalu odštípnul. Takže pokaždé, když tento deodorant používám, dávám si pozor, abych ho zavřela co nejlépe, a když si jej naopak beru, dělám to s o to větší opatrností. Tohle je docela škoda no.

Co se týká účinků, byla jsem k tomu hodně skeptická. Nějak jsem nechtěla věřit tomu, že by to fungovalo. Ale překvapilo mě to. Jasně, nějaké extrémní pocení to opravdu už nezvládne. Ale s tím má problém spousta deodorantů (i antiperspirantů). Takže je jasné, že po cvičení nebo větší fyzické námaze vás tohle nezachrání. Ale u mě to dost dobře stačilo na cestu pěšky do práce, a celkem obstojně se to pralo i s pocením během směny v práci. A tam je opravdu teplo a dost se naběhám. Cítila jsem ze sebe pořád jen voňavku, žádný pot. Takže na nějaké běžné dny doma nebo méně náročné procházky a tak podobně je tohle za mě určitě úplně v pohodě.

Někdo by mohl mít problém i s aplikováním, protože je potřeba ten krystal navlhčit, než jej začnete vtírat do kůže. No, ale když to přeženete, máte prostě mokré podpaží, což asi úplně nechcete, když se chcete hned oblékat. Ale po pár použitích se to dá už pěkně odhadnout. Jak na navlhčení, tak i na opláchnutí krystalu po aplikaci ale potřebujete vodu, což nemusí být třeba při cestování nebo mimo domov úplně vždycky možné. Takže ve srovnání se spreji je to maličko složitější. Na druhou stranu, se mnou to v běžný den zvládne v klidu pár hodin, takže ta voda v konečném důsledku ani není potřeba.

Rozhodně se mi líbí ta myšlenka a myslím si, že byste tomu měli taky dát šanci. Jednak kvůli sobě, a jednak kvůli přírodě. Protože tohle ubývá tak strašně pomalu, že si ani neumím představit, kolik sprejových deodorantů byste za dobu, než spotřebujete tohle, vyšplíchali. ☺




Květinový deodorant - Nevinnost (Soaphoria)

Cena: 167 Kč

Ještě tu mám druhý deodorant. Opět je to tedy produkt, který nebrání pocení, jen má vliv na zápach potu. Ale Pane Bože, to tak strašně krásně voní! Má to vonět jako lilie, konvalinka a zelený čaj. A přesně nějaké bílé květy si představíte, když k tomuhle čichnete. Cítíte květiny a takovou nějakou čistotu. Proto je i název „Nevinnost“ k tomuhle naprosto přesný. Nádhera, opravdu!

Obal už je tedy plastový, víčko je nějaký lehký kov, nejspíš hliník. I tak mi to ale ve srovnání se sprejovými deodoranty pořád přijde ekologické. Protože i tohle ubývá celkem pomalu. Nanášíte to prsty, vtíráte to v tenké vrstvě do pokožky, kde se to pěkně rozpustí a vstřebá. Stačí opravdu troška, protože to hodně voní. A navíc tu pokožku nechcete ucpat, že, takže není vhodné to nanášet v nějakých větších vrstvách. A i tohle si při běžných dnech stojí opravdu dobře. Moji směnu v práci to taky zvládá celkem obstojně, takže za mě to splňuje přesně to, co chci.




Kopřivový tuhý šampon s vůní pomeranče a eukalyptu (Ponio)

Cena: 106 Kč

Přesouváme se k vlasové kosmetice. Šampuky, tedy tuhé šampony, jsou v poslední době celkem na vzestupu. Opět, i tohle byly produkty, ke kterým jsem byla skeptická. Nevěřila jsem, že to dokáže ty vlasy pořádně umýt, že to bude pěnit a že mi ta aplikace bude příjemná. Ale chtěla jsem je zkusit. A teď jsem ráda, že jsem to udělala!

Tahle volba bude zajímat hlavně ty, kteří se mimo přírodní kosmetiku zajímají i o ekologii. Protože opět, není tady ani kousek plastu. Šampuk byl zabalen pouze v papírové krabičce.

Co se týká aplikace, bylo to snazší, než jsem čekala. Hned při druhém mytí vlasů jsem už měla svůj způsob. Vlasy jsem si jednoduše (ale pořádně) namočila a šampuk jsem chvilku třela mezi dlaněmi, až začal pěnit. Pak jsem si napěněné ruce i s šampukem položila na vlasy a mydlila. Nejdříve konce, které jsem pak zvedla na temeno hlavy, odložila šampuk a domydlila zbytek vlasů. Hodně mě překvapilo, že ta pěna nebyla vůbec chudá, ale pěkně taková... hustá, pořádná. Navíc se skvěle vyplachovala. Což se mi u běžných šampónů někdy nepovedlo úplně dobře, přestože jsem tomu oplachování věnovala poměrně dlouhou dobu. A po vysušení to bylo vidět, pochopitelně. Tady se mi to nestalo.

Asi vás zajímá, jak vlasy vypadaly po umytí. Šampuk vůbec nemastil, ale ani nějak nevysušoval. Takže druhý den jsem měla vlasy pěkně čisté a řekla bych, že i poměrně lesklé. Vypadaly prostě přirozeně, zdravě, umytě. A co se týká vůně, ta byla cítit poměrně slabě. Tento tuhý šampón mi celkem hezky voněl v suchém stavu. Při mytí trochu ztrácel na síle. A na vlasech byl pak cítit opravdu slaboučce. Ale to asi není něco, co by mi nějak extra vadilo. ☺



 

Přírodní tuhý šampón s kondicionérem s vůní ylang ylang (Navia)

Cena: 99 Kč

Musím opravdu uznat, že tento šampuk byl ještě o něco lepší, než ten předchozí. Abych byla upřímná, když jsem oba produkty testovala, nevěděla jsem, že tento má i funkci kondicionéru. Nějak jsem to vytěsnila a myslím, že jsem tomu nevěnovala ani moc pozornosti, když jsem si ty produkty vybírala. Ale i když jsem to nevěděla, používala jsem ho raději, protože jsem měla pocit, že ty vlasy po tomto šampuku vypadají zdravěji, leskleji a že jsou příjemnější na dotek. Dokonce jsem měla i pocit, že mi po něm méně padají vlasy. Abyste pochopili, mně při mytí a den po něm hodně padají vlasy. Bylo to tak u tohoto produktu, u toho uvedeného výše i u jiných, které jsem kdy používala. Ale kdybych měla srovnat tyto dva šampuky, určitě mi ty vlasy padaly méně po tomto.

S vůní je to úplně totéž. Pěkně mi to vonělo v suchém stavu, ale intenzita pak klesala. Co se týká pěny, opět byla hodně bohatá. Měla jsem ale pocit, že se tvoří rychleji, že nemusím tak dlouho mydlit. A balení bylo opět ekologické, což je super.

Kdybych si tedy měla vybrat mezi oběma šampuky, šla bych do tohoto. Tak nějak jsem ho přirozeně používala radši, měla jsem z těch vlasů i lepší pocit. Aniž bych věděla, že je to díky té kondicionérové části. Teď už to vím a chápu to. Takže jednoduše, tenhle produkt má něco navíc, takže může dát něco navíc i mým vlasům. ☺




Uhlíkové mýdlo s australským čajovníkem - Černá ovce (Mylo)

Cena: 132 Kč

Zakončíme to mýdlem s černým uhlím a Tea tree olejem. Opravdu jsem se těšila na to, jak to bude fungovat. Měla jsem z toho dobrý dojem, bavil mě ten název, balení bylo taky moc pěkné, mýdlo bylo krásně hladké a jemné, cítila jsem i čajovník. Ale bohužel jsem z toho neměla pocit, že by to té pleti nějak pomohlo.

Moje pleť je posledních několik týdnů, možná už by se dalo říct i měsíců, v hrozném stavu. Dělá se mi teď spousta pupínků na čele, zádech, občas na bradě, hrudníku... Tohle mýdlo jsem používala dvakrát denně. I na záda, i na obličej, i na hrudník. Ale prostě jsem neměla nějak pocit, že to té pleti pomohlo. Ano, černé uhlí i Tee tree olej mají desinfekční/čisticí účinky, ale nějak to nestačilo. Opravdu jsem neměla pocit, že by to něco dělalo, že by se mi tvořilo méně pupínků nebo že by to pomohlo rychleji hojit ty, které už tam byly.

Psala jsem, že mýdlo bylo hodně hladké, což mě překvapilo. Čekala jsem, že v tom budou drobné částečky nějaké látky, která bude mít i funkci peelingu. Třeba by to pomohlo a mělo by to větší efekt. Ale to těžko říct, třeba taky ne.

Jasně, po aplikaci jsem měla pocit, že je ta pokožka taková sušší, nemastná, ale to mám po každém použití tuhých mýdel. Opravdu bych si přála, abych mohla napsat, že mi (a mojí pleti) tohle pomohlo a že to bylo fajn, ale nemůžu. Bohužel, tohle mi nestačilo.



 
 
 
Určitě se na web Nuspringu mrkněte. Teď to nepíšu proto, že musím, nebo proto, že mám s nimi spolupráci, ale proto, že svou práci dělají dobře. Mají tam super produkty, přírodní kosmetiku, různé zero waste vymoženosti, dělají i fajn akce, máte dopravu zdarma nad 790 Kč a tak dál. Opravdu si myslím, že tento web stojí za návštěvu. Spolupráce - nespolupráce. ☺
 
Dejte mi do komentáře vědět, jestli vás nějaký produkt zaujal a jestli máte třeba chuť jej zkusit. A taky mi třeba napište, jestli je nějaký produkt (nebo druh produktu), který chcete zkusit, ale ještě jste se k němu nedostali. ☺ 

K.

2 komentáře: