By Klára: MUŽ, KTERÝ UŽ NEZAVOLAL / KNIŽNÍ RECENZE

sobota 20. dubna 2019

MUŽ, KTERÝ UŽ NEZAVOLAL / KNIŽNÍ RECENZE


Ahojte! ☺

Poslední recenzi jsem vydala někdy na podzim loňského roku. A byla to i doba, kdy jsem četla svou poslední knihu. Ale číst jsem nezapomněla, protože od té doby jsem nastudovala nespočet stran učiva. Každopádně mi to chybělo, opravdu. Nakonec jsem si po nějaké době čas našla a pustila se do knížky, kterou jsem dostala od mamky k Vánocům. A rozhodně nelituji, že to byla právě ona! ☺


Název: Muž, který už nezavolal

Autor: Rosie Walsh

Stránky: 382

Nakladatelství: Motto

Rok vydání: 2018




Moje anotace

Eddie a Sarah se potkali na zdánlivě obyčejném místě ve zdánlivě obyčejný letní horký den. A hned v tom okamžiku věděli, že jeden bez druhého prostě nemohou být. Strávili spolu sedm úžasných a láskou naplněných dní. Pak musel Eddie odjet na plánovanou dovolenou do Španělska. A slíbil, že hned, jak to bude možné, Sarah zavolá. Ale nestalo se tak. Pár dnů to Sarah omlouvala nejrůznějšími teoriemi, ale cítila, že je něco špatně. Že je to celé divné. A tak se na vlastní pěst vydává pátrat po tom, co se mohlo Eddiemu stát. Protože jejich vzájemnými city si byla naprosto jistá. Stejně jako tím, že to celé není jen tak a že k nesplnění slibu musel mít Eddie mnohem pádnější důvod, než že by jej Sarah omrzela. Měla pravdu?


Můj názor

Z knihy jsem jednoduše nadšená. Když jsem ji vloni našla na internetu a přečetla jsem si její anotaci, ani z daleka jsem nečekala něco takového.
Příběh je vymyšlený naprosto dokonale.
A stejně tak sepsaný.
Autorčina schopnost odkrýt část děje tak, aby čtenář něco tušil, ale naopak přidat několik vět, které jej zase zavedou do slepé uličky, je naprosto úžasná.
Spád, který nastává hlavně za druhou polovinou knihy jsem hltala a nechtěla knihu odkládat. A když už jsem musela, těšila jsem se, až ji zase chytnu do ruky a dozvím se další část příběhu.
Kniha vám poskytne v průběhu čtení tolik otazníků... Ale všechny vám na konci objasní a vám se rázem všechno spojí a ukáže se vám, jak je celý příběh vlastně promyšlený.
Kromě toho, obě hlavní postavy mi byly hodně sympatické.
A konec? Ten byl největší expanzí a tou nejlepší tečkou, kterou mohla autorka vymyslet.
Jediným mínuskem bylo, že v první půlce jste tím dějem jen tak proplouvali. Odehrávaly se v něm vlastně jen pochybnosti Sarah, což nebylo úplně záživné čtení. I tak jsem knížku měla pořád chuť číst. A vlastně to i chápu. Po té, co byl čtenář tak dlouho v napětí, sem tam mu byla vhozena nějaká stopa, nějaký náznak něčeho, by prostě knihu jen tak neodložil. A kdyby byly obavy Sarah na nějakých deseti stranách, možná by to nemělo takové kouzlo v druhé polovině. Ale to už je asi na posouzení každého jednotlivého čtenáře.


Hodnocení

Jak jste si tedy právě přečetli, kniha mě nadchla. Opravdu odkryla příběh, který jsem vůbec nečekala. A jsem moc ráda, že jsem si ji přečetla. Určitě bych ji doporučila i vám! ☺

Malinký bodík strhávám za ten ne úplně spádný a 100% záživný děj první poloviny. I když, jak už jsem psala, celkem chápu jeho úkol. Každopádně to pro mě jako čtenáře nebylo místy úplně zábavné. Mým konečným verdiktem je tedy hodnocení 9/10. ☺


Četli jste tuto knihu? A pokud ne, nalákala jsem vás k jejímu přečtení? ☺

K.

4 komentáře: