By Klára: PSÍ BOX OD ZOOROYAL ANEB BALÍK PLNÝ PSÍCH DOBROT

pondělí 27. července 2020

PSÍ BOX OD ZOOROYAL ANEB BALÍK PLNÝ PSÍCH DOBROT


Ahojte! ☺

Dneska tady opět mám článek pro milovníky zvířat, především tedy pro pejskaře. Před časem mi přišel „Schatzkiste“ box pro psy plný hraček, pamlsků, granulí a konzerv z e-shopu ZooRoyal. Pokud vás tedy zajímá, co všechno box obsahoval, jak je na tom složení jednotlivých produktů a co na to říká hlavní ochutnávač Jessinka (alias pokusný pes), pokračujte ve čtení! ☺

Tento článek, jak už jsem zmínila v úvodu, vzniká ve spolupráci s e-shopem ZooRoyal. Jedná se o barterovou spolupráci, ale informace v článku nejsou nijak ovlivněné tímto faktem. ☺


Cena: 189 Kč

Začneme nejedlým obsahem. Jako první jsem z balíčku vytáhla tenhle plyšový croissant. Jedná se o pískací hračku. Jessinka si ho opravdu zamilovala. Má doma několik hraček, především tedy různé balonky. Samozřejmě má některé oblíbenější, než jiné. Dřív měla i plyšový míč, který ale zlikvidovala, takže jsme jej vyhodili. Ale tohoto plyšáka nosí poměrně často od doby, kdy ho dostala. Já mu teda říkám „Rohlík“, nebo „Pan Rohlík“, ale v závěru je úplně jedno, jestli je to croissant nebo rohlík, že jo. Sám o sobě tedy i píská, ale Jessinka nemá takový stisk na to, aby to ten zvuk vydávalo. Každopádně tu hračku i tak miluje. Takže tohle u nás mělo úspěch.



Razítko „Made with love“


Další nejedlou složkou je tohle razítko, které je nejspíš určené na tvorbu sušenek. No, vzhledem k tomu, že já nepeču sušenky ani pro sebe, ani žádné psí verze, tak tohle úplně nevyužiju. Každopádně věřím, že pokud k tomu máte jiný přístup a tohle mlsání pečete rádi, plus si s tím i vyhrajete, tohle pro vás bude fajn. Já to pravděpodobně pošlu dál, nejspíš přes nějakou charitativní aukci. ☺



Trixie Labyrinth-Snacky


Cena (pro průměr 7 cm): 149 Kč

Tohle pro Jessinku bohužel taky nebylo. Asi je na to malinká a nejspíš na to nemá ani povahu. Jak už jsem zmiňovala, jinak si s balónky hraje celkem ráda, ale tenhle nežvýká ani s pamlskem, ani bez něj. Natož aby se snažila z toho tu mňamku dostat. Navíc je té gumy vevnitř podle mě celkem dost, takže ten pamlsek se z toho dostává opravdu docela těžko. Takže tohle asi taky pošleme dál. ☺



Happy Dog Supreme Sensible Neuseeland


Cena (za 300 g): 39 Kč

Složení: jehněčí bílkovina (21 %), rýžová mouka (21 %), kukuřičná mouka, kukuřice, rýžová bílkovina (9 %), drůbeží tuk, játrový hydrolyzát, řepné řízky s melasou, slunečnicový olej, jablečné výlisky (1 %), řepkový olej, sušená celá vejce, chlorid sodný, kvasnice, chlorid draselný, mořské řasy (0,15 %), lněné semínko (0,15 %), maso z mušlí (0,05 %), bylinky (0,14%): ostropestřec mariánský, artyčoky, pampeliška, zázvor, březové listy, kopřiva, heřmánek, koriandr, rozmarýn, šalvěj, kořen lékořice, tymián

Složení může na první pohled působit celkem dlouze, možná děsivě. Já mám vyloženě problém asi se dvěma/třemi složkami. Tuky by měly být v granulích hlavně živočišné, proto se mi tam moc nelíbí slunečnicový a řepkový olej. Podle mě je tam těch tuků už poměrně dost. Je tam drůbeží tuk, což je v pořádku, sušené vejce a ještě tam máte i lněné semínko, které je taktéž zdrojem tuků. A ještě tam najdete ty další dva oleje, podle mě úplně zbytečně.
No, a pak je tu ten hydrolyzát. To je totiž látka, která se využívá jako dochucovadlo a také dodává granulím bílkoviny. Často se údajně využívá do granulí pro psy s citlivou trávicí soustavou, ale běžné granule by jej obsahovat spíše neměly, protože správný obsah bílkovin a dalších složek by měl pokrýt obsah klasického masa.
Měla jsem chvilkami i pocit, že ty granule obsahují sůl, protože Jess po nich trochu víc pila. Ale podle složení tam žádná není, takže je to asi v pořádku. Na začátku jsem přemýšlela, jestli jí ty granulky vůbec dát, protože jsou pro podstatně větší psy. V tabulce dávkování na obalu je nejmenší psí váha 11 kilo. Jess má kila asi čtyři. A nejde ani tak o množství, s tím jsem si nějak poradila, ale spíš o velikost těch granulí. Nakonec se ukázalo, že s tím neměla vůbec žádný problém. Aspoň to tak nehltala a pěkně to kousala. A bylo na ní i vidět, že jí to chutnalo. (Umí být totiž občas i dost vybíravá.)


Cena (za 100 g): 126 Kč

Složení: 97 % krůtí maso, vedlejší produkty živočišného původu, oleje a tuky

Myslím, že složení je úplně v pohodě. Jasně, do „produktů živočišného původu“ se toho dá schovat poměrně hodně, stejně jako do „olejů a tuků“. Ale myslím, že tohle opravdu nebude nic nekvalitního. Už jen tím, že za ten stogramový balíček dáte sto třicet korun, a obsahuje z 97 % jen maso... (Tady se mi nabízí myšlenka na to, kolik procent masa mají třeba šunky, které si kupuje člověk pro sebe...) Plus ty jednotlivé pamlsky opravdu vypadají jen jako nasušené plátky klasického masa, působí to opravdu dost kvalitně. A Jessince to chutná, pochopitelně. Za nás obě je tohle super!




Cena (za 80 g): 59 Kč

Složení: čerstvé kachní maso (65 %), kachní bílkovina (sušená, 33 %)

K tomuto jsem byla trochu skeptická, když jsem to vytáhla z krabice. Myslela jsem, že se jedná o nějaké psí sušenky, které obsahují milion věcí. A že tam budou složky, které tomu psovi budou chutnat a vonět, ale nastaví se to vlastně čímkoliv. Ale vůbec to tak není. Složení, jak sami vidíte, neobsahuje žádný podraz. Dobře se to láme, nedrobí se to, takže to jednak můžu Jessince dávkovat, a jednak to není rozdrobené všude na koberci, když to žere. A vypadala, že jí to taky chutnalo.



Cena (za 60 g): 49 Kč

Složení: krůtí maso (68 %), sušená krůtí bílkovina (30 %)

Toto je vlastně totéž. Jen to nevypadá jako sušenky, ale jsou to kostičky, a je to krůtí, nikoliv kachní. Opět je to měkké, nedrobivé. Přijde mi to možná trošku takové gumovější, než ty předchozí pamlsky, ale to není nic, co by vadilo. Na zoubky se to nelepí, takže je to naprosto v pohodě. A i tohle si ten náš chlupáč užíval.




Cena (za 70 g): 89 Kč

Složení: treska (80 %), losos (20 %)

Já teda nejsem žádný němčinář, ale když jsem tohle otevřela, bylo mi hned jasné, z čeho to je vyrobené. Cítila jsem z toho rybičky nebo krmení pro rybičky, něco takového. Jsou to takové drobné pamlsky, je to tvrdé a křupavé, hodně aromatické, ale ne ničím přidaným. Prostě rybou. A Jessince to opět chutnalo, jak jinak. A složení je taky skvělé!



Cena (za 6x800 g): 369 Kč

Složení: kachního maso (68 %) (obsahuje srdce, krky), vývar (26,5 %), brambory (4 %), minerální látky (1 %), slunečnicový olej (0,2 %), inulin (0,2 %), řepkový olej (0,1 %)

Tady, jak sami vidíte, opět najdete rostlinné tuky. Jsou ale v malém množství, takže to mi přijde v pohodě. Kdybyste se ptali, co je inulin, tak je to obdoba škrobu. Některé látky mají jako zásobní látku škrob, jiné (a to hlavně čeleď hvězdnicovitých - čili pampelišky, sedmikrásky, slunečnice aj. - a zvonkovitých) právě inulin. Na rozdíl od škrobu ale nepodléhá štěpení amylázou, což je enzym, který v živočišném organismu štěpí právě škrob na jednoduché sacharidy, které pak organismus dále využívá. Inulin se tedy nerozkládá, ale působí jako vláknina ve střevech. Jinak obsah té konzervy vypadá opravdu dobře, kvalitně, je to pěkné růžové, úplně z toho cítíte maso. A samozřejmě že miska našeho chlupáče byla po pár vteřinách od naplnění touto konzervou prázdná.



MOON RANGER krůtí maso se sladkými bramborami a brusinkami


Cena (za 6x400 g): 259 Kč

Složení: krůtí maso (68 %) (obsahuje srdce, játra, krky, maso),  vývar (25,7 %), batáty (3 % ), borůvky (2 %), minerální látky (1 %), světlicový olej (0,2 %), kopřiva (0,02 %), heřmánkový květ (0,02 %), šípek (0,02 %), šalvěj (0,02 %), fenykl (0,02 %), ostropestřec mariánský (0,02 %)

Tady opět nemám co vytknout. Složení je podle mě ještě lepší, než u konzervy nad touto. Obsahuje i bylinky, nenajdete tady řepkový ani slunečnicový olej. Je tady ale světlicový olej, což je také olej rostlinného původu, ale měl by být vysoce kvalitní a navíc obsahovat vitamin E. I tahle konzerva vypadala po otevření dobře. A asi i dobře chutnala, podle Jessinky.



MAC's Dog - kuřecí maso a brusinky


Cena (za 6x800 g): 419 Kč

Složení: maso (min. 70 % kuřecí) a vedlejší produkty živočišného původu (kuřecí srdce, kuřecí žaludek, kuřecí játra, kuřecí krky), brambory (3 %), brusinky (2 %), minerální látky, lněný olej (0,2 %), slávka zelenoústá (0,1%)

U tohoto na mě moc dobře nepůsobil ten obal, vypadalo to jako konzerva někde z Coopu za dvacku. Ale když vidíte to složení, je to úplně v pohodě. A asi to tak i chutnalo, Jessinka vypadala spokojeně. Takže tohle je taky fajn.


Cena (za 6x400 g): 329 Kč

Složení: mrkev, cuketa, brambory, špenát, jablka, minerální látky, mořské řasy, listy pampelišky

Na závěr jsem si nechala tuhle perličku. Jak jste asi poznali z obrázku, názvu nebo složení, jedná se o 100% rostlinnou konzervu. Obsahuje jen ovoce, zeleninu, pampelišku a řasy. Moc nevím, co si o tomhle myslet. Jessinka to ochutnala, vypadala, že to bude i jíst, ale po třech soustech ji to přešlo. Já chápu tu myšlenku, že je tohle nějaký doplněk vitamínů a dalších látek ke klasické masové stravě psů, ale nějak se s tím nedokážu úplně ztotožnit. Přestože jsem vegetariánka, myslím si, že pes, jakožto masožravec od přírody, by měl mít klasickou masovou stravu. Jasně, nabízí se argumenty, že psí granule taky nejsou to, co by si ten pes sám našel někde v přírodě. Ale do takových teorií se asi nechci úplně pouštět. Sama za sebe si myslím, že člověk má na výběr, existuje spoustu náhrad nebo humánnějších cest k nějaké výživě. U psů to vnímám trochu jinak. Takže tahle konzerva za nás asi ne, i když jako doplněk, jak už jsem psala, to může být fajn. Rozhodně ale ne jako 100% náhrada psího krmení, prosím vás. To svým mazlíčkům fakt nedělejte. Pokud tohle chcete do něčeho přimíchat a váš čtyřnohý parťák s tím nebude mít problém, pak ano, klidně do toho. Jen nedělejme ze psů ani jiných masožravců vegetariány nebo vegany, prosím. A to říkám sama za sebe, jakožto za člověka, který už sám maso nejí. ☺




Schválně mi napište, co říkáte na rostlinnou konzervu vy. A samozřejmě mě i zajímá, jak na vás zapůsobily další výrobky. Určitě mi to dejte vědět do komentářů, budu se těšit! ☺


K.

12 komentářů:

  1. Teda, to je dobrot. :) To by měla moje Eliška radost. :D
    Myslím, že u pamlsků až tolik nezáleží na složení. Tím samozřejmě nemyslím, že jsem pro, aby se psům dávalo něco úplně nekvalitního a hnusného. Ale přece jen, my taky nejíme vždycky úplně dokonale. (A kdo jo, ten ze života nic nemá. :D) Základem jsou kvalitní granule nebo jiná, pestrá zdravá strava.
    Dobrotkové hračky má moje Eliška moc ráda. Vyrobila jsem ji i čuchací kobereček, ten miluje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, naprosto souhlasím! ☺
      Děkuju moc za komentář! ☺

      Vymazat
  2. Našemu Scoobymu vůbec nechutnají masové konzervy, takže věřím, že by si určitě pochutnal na té zeleninové. :-D Ale kdoví. Jinak se mi obsah líbí. Největší úspěch by měl asi rohlík, i když by dlouho nevydržel. :-)
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona i Jess umí být občas vybíravá, takže to chápu. A s Rohlíkem, doufám, že u nás teda ještě nějakou chvilku vydrží, než přijde na to, jak ho vykuchat... :D

      Vymazat
  3. Ani jsem nevěděla, že se dělají takové boxy pro psy. :D Znám jen ty kosmetické pro ženy. :D Myslím si ale, že moje Mia by si tu taky vybrala. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, tak máš zase rozšířené obzory. ☺
      A myslím, že by si asi vybrala většina pejsků, no. :D

      Vymazat
  4. Je fajn, že se dělají i boxy pro své mazlíčky. :) Obsah vypadá dobře.
    Vítejte u Mišky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo, může to být pak i fajn překvapení, když se rozbalují. Pro páníčky tedy, psům je asi fuk, v čem jim co přijde a kdo to objednal, že. :D

      Vymazat
  5. Obsahuje tedy plno věcí a jak koukám na jejich stránky, tak mají i variantu pro kočky. To asi ty svý rozmazlený mrše objednám :) Pár takových boxů jsme už měli a co nejí nebo hračky, co ji nebaví pak posílám do útulku :) Ale měli jsme boxy z jiné stránky, tuto vidím poprvé, takže díky za super tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mají, právě jsme řešili, kterou variantu mi poslat, protože máme jak Jess, tak i dva kocoury. ☺
      Je skvělé, že ty ostatní věci věnuješ útulku, opravdu!
      Jinak ano, já jsem taky tento nápad viděla ještě u jiné firmy. Ale proč by to nemohli mít i jinde, že. O to spíš jsem ráda, že jsem ti mohla dát tip i na jiného dodavatele. ☺

      Vymazat
  6. Pááni, takový pěkný balíček dostala Jessinka 🐾, plný dobrot a hraček. To razítko je skvělé s tím by se sušenky dělaly jedna báseň 😊. Mohu říct, že některé produkty-značky vidím poprvé jako např. MERA, Bosch Country nebo Tales & Tails, o těch jsem nikde neslyšela a možná ani neviděla. Důležité je, že Jessinka byla spoko a že si pochutnala 😉🐾.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, byla velice spokojená, co ti budu povídat. :D
      Rohlík zatím žije, ale tahá ho pořád. Úplně si ho zamilovala. Zbytek už je samozřejmě dávno snězený. ☺

      Vymazat