By Klára: PERLIČKY Z PRÁCE VII - LATTÉ S TROCHOU MLÉKA, TRABLE SE ŠLEHAČKOU A ŽÁRLIVÁ PŘÍTELKYNĚ

pátek 21. května 2021

PERLIČKY Z PRÁCE VII - LATTÉ S TROCHOU MLÉKA, TRABLE SE ŠLEHAČKOU A ŽÁRLIVÁ PŘÍTELKYNĚ


Ahojte! ☺

Vítám vás už u sedmého dílu Perliček! Upřímně jsem nečekala, že tahle rubrika bude mít „tolik“ dílů, ale lidé mě pořád nepřestávají překvapovat. Někdy překvapím i já samu sebe s tím, co kolikrát vyvedu. (Příkladem by mohla být i šlehačková příhoda nebo moje konstatování o mé „žravosti“ z dnešního článku.) A víte, co je nejlepší? Že už mám rozepsaný další díl! A že se blíží léto a letní prázdniny! Což u nás v práci znamená dvojnásobek nebo trojnásobek zákazníků, takže o podobné situace (snad) opět nebude nouze. Jsem sama zvědavá, co ještě lidé zvládnou vymyslet. Nebo já vyvést, no. :D
Ale teď už se pojďte společně se mnou pozastavit a pobavit nad situacemi, které se mi v práci staly za poslední dobu. ☺

Dorovnávám zákusky.
Do prodejny vtrhne paní: Slečno, slečno, můžu?
Já: Hned budu u vás, jen to schovám, vydržte, prosím.
Paní nervózně přešlapuje, vypadá, že potřebuje kafe nebo cukr opravdu hodně rychle. Co nejrychleji schovám zákusky a jdu za ní.
Já: Tak, co si dáte?
Paní: Latté.
Já: A co k tomu?
Paní: Nevím, ještě se podívám.
-aha, samozřejmě, však v klidu, nespěchám...-


Paní: Dobrý den, dám si nějaké velké kafe.
Já: Dobře, chcete lungo, cappuccino nebo latté?
Paní: Tak to latté.
Já: Dobře, bude to 49 Kč.
Paní: To je nějak moc, ne?
Já: Máte to největší kafe...
Paní: No to nee, to já jsem nechtěla, já jsem chtěla velké kafe, ale jakože jen trochu mlíka...
Já: Aha, ale řekla jste latté, což je malé esspresso a zbytek je mléko.
Paní: No, tak to nechci. Dejte mi to velké kafe s mlíkem.


-pán si objedná čokoládu se šlehačkou-
-zaplatí a já odcházím udělat novou šlehačku-
-pán jde se mnou a kouká přes pult, jak ji připravuju-
-naleju šlehačku do nádoby a chystám se ji zašroubovat, když se mi nádoba smekne, spadne a šlehačka začne všude vytékat-
Já polohlasem: Do prčic!
-kolegyně se mi samozřejmě začíná smát-
Pán se taky usmívá: Jejda, já jsem se chtěl jen podívat, jak tu šlehačku připravujete, ale vás to očividně znervóznilo.
Já: Nene, to je běžný postup, takhle přesně se to má dělat.
Pán se směje: Aha, tak to chápu. Ale i tak, radši už se na vás nebudu dívat, abyste se necítila nervózně a aby z té šlehačky taky něco zbylo.
Já se smíchem: Dobře, to bude asi nejjistější.
 
 
Paní: Máte něco s tvarohem?
Kolegyně: Máme tam například brownies s tvarohem.
Paní: A dál?
Kolegyně: Nebo ten dezert s malinami, tam je taky tvaroh.
Paní: A co ty věnečky?
Kolegyně: Tam je pudinková šlehačka. Ale ten Míša řez vedle je s tvarohem.
Paní: Aha, aha.
Kolegyně: Tak co si dáte?
Paní: Tak jednu tu roládu.
Kolegyně: Dobře, ale tam není tvaroh.
Paní: No a? To snad nevadí, ne?
-nenápadně zavrtím hlavou, kolegyně na mě vytřeští oči a beze slova nachystá paní roládu-

 
Pán: Dám si ten dezert.
Já: Myslíte ten tvarohový dezert s malinami?
Pán: Jo.
Já: Dobře, ještě něco k tomu?
Pán: Ne, to je všechno, díky.
Pán pět vteřin poté: A to růžové v tom, to jsou maliny?
-no, jmenuje se to Tvarohový dezert s malinami, tak bych tipla, že jo-


-do prodejny přichází mladý pár-
-pán objednává, slečna postává u něj a pozorně poslouchá každé slovo, které si s jejím partnerem vyměňujeme-
Pán při placení: No, a kdy se budete stěhovat?
Já, zvyklá odpovídat na tuhle otázku: No, vypadá to na květen, maximálně červen, teď se to trochu zdrželo kvůli momentální situaci.
Pán: Aha, to chápu.
Slečna: Moment, vy se znáte?
Pán k ní: Ne, proč?
Slečna: No, že se ptáš, kdy se bude stěhovat!
Pán: Já ale nemyslím slečnu, myslím tuhle prodejnu, jak se mají přesouvat do nových prostor...
Slečna důležitě: Aha, já už jsem si říkala...
-nic neříkám, podám pánovi jeho objednávku a hlavou mi běží myšlenky, proč jsou někteří lidé tak podezřívaví a proč si to jejich partneři nechávají líbit...-


-je poměrně náročný den, do prodejny chodí spousta lidí, ale stihla jsem se nasnídat, sníst si ovoce i něco sladkého-
-dokonce si i během odpoledne, když se prodejna vyprázdní, uvařím kafe-
-v ten moment přichází šéfová a nese nám sladký tvaroh s malinami, ať máme sílu, když je ten den takhle nabitý-
Když odejde, zkonstatuju ke kolegyni (zády do prodejny): To je hrozný, já furt jenom žeru dneska!
-kolegyně se začíná řehtat-
-taky se zasměju-
Zpoza mých zad se se smíchem ozve pán: Ale není to na vás vidět, slečno!
-v ten moment se směju ještě víc a trošku se začervenám-
Já: Pardon, já jsem si vás nevšimla.
Pán pořád pobaveně: Nene, to nevadí, v klidu si to dojezte, já počkám.
-kolegyně ho jde obsloužit-
Když pán odchází, ještě se ozve: Děkuju a mějte se hezky! Jo, a zase to s tím jezením nepřežeňte!
-haha, hrozně vtipné... :D-

Tři milé situace na závěr


-kolegyně obsluhuje svoji známou-
-povídají si, smějí se, občas něco prohodí i ke mně, tak zareaguji-
Paní: Dej mi tam ještě prosím tahle dvě srdíčka, děkuju.
Kolegyně: Dobře, a to bude všechno?
Paní: Jojo.
-podává kolegyni peníze, nechává jí dýško-
Paní: A ta dvě srdíčka si holky vemte, máte je ode mě, ať máte hezčí den.
-obě dvě jí s úsměvem děkujeme-
-no nejsou tahle gesta úžasná?-


Odešla jsem na oběd a zastoupila mě kolegyně. 
Když jsem se vrátila z pauzy, říká mi: Měla jsi tu ctitele.
Já nechápavě: Koho?
-popíše mi pána, se kterým jsem se v minulosti trošku chytla a se kterým mívá i většina z mých kolegyň problém-
Já: Cože?
Kolegyně: No, donesl ti kytku. Ptal se mě, kde je ta mladá slečna, co tu byla ráno, že pro ni něco má.
-pro objasnění, tomu pánovi je podle mě tak k sedmdesátce-
-ale ta květina byla opravdu krásná, dostala jsem velkou žíhanou oranžovou růži, což mě samozřejmě potěšilo-


Do prodejny vchází pán, tipuju tak kolem pětačtyřiceti let. Pozdraví a chvilku se rozhlíží.
Pán: Ty brďo, tak tak tohle nechápu.
Já s úsměvem: Co nechápete?
Pán také s úsměvem: Myslel jsem, že už jsem viděl všechno, ale tohle... Tak štíhlé dámy pracovat v cukrárně, to jsem teda ještě neviděl. Vypadáte dobře, děvčata.
-asi je jasné, že tyhle komplimenty potěší, že?-
 
 
A to bude dneska všechno! Doufám, že jsem vám alespoň jednou situací vykouzlila úsměv na tváři a máte tak hezčí den! (Minimálně ta šlehačková nebo „žravá“ to mohla dokázat.) ☺

Budu se na vás brzy těšit u dalšího článku! ☺

K.

6 komentářů:

  1. Některé opravdu zahřejí u srdíčka, super. :) A některé lidi bych zabila :D :D
    Vítejte u Mišky

    OdpovědětVymazat
  2. Jeee, můj oblíbený článek. To už je sedmý díl? To je super. Baví mě si číst tyhle perličky z práce.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju za hřejivý komentář, Marti. Mám opravdu radost, že tě tato rubrika baví! ☺
      Taky jsem se divila, že už je to sedmý díl. A taky mě překvapilo, že už mám z poloviny sepsaný i osmý... Strašně to letí. Ale lidi stále nepřestávají překvapovat. Naštěsti! ☺
      Tak snad tě bude bavit i další díl! ☺

      Vymazat
  3. Haha to je super, pobavila jsem se :D Některý lidi prostě člověk nepochopí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těší mě, že ses pobavila! ☺
      A naprosto souhlasím. Často si říkám, že bych chtěla vidět, co se těm lidem honí v hlavě... :D

      Vymazat