By Klára: TYČINKOVÁ RECENZE - GAM´S (KOKOS A SLANÝ KARAMEL), BAREBELLS (BÍLÁ ČOKOLÁDA) A DELUXE (ČOKOLÁDOVÉ BROWNIES)

pondělí 14. června 2021

TYČINKOVÁ RECENZE - GAM´S (KOKOS A SLANÝ KARAMEL), BAREBELLS (BÍLÁ ČOKOLÁDA) A DELUXE (ČOKOLÁDOVÉ BROWNIES)


 Ahojte! ☺

Nedávno jsem si u Zdraví a fitness objednala proteinové tyčinky. Strašně dlouho jsem si něco takového neobjednávala. Ale byla jsem mile překvapená! Tak mě napadlo, že bych mohla sem tam sepsat nějakou tyčinkovou (mini) recenzi. Nebude to vycházet nějak pravidelně, přece jen proteinovky nejím denně, mám je spíš občas na chuť, než jako plnohodnotnou náhradu svačiny. Ale říkala jsem si, že by bylo fajn sepsat zase něco nového, proložit články, které jsem psávala doteď, zase něčím jiným. Tak to pojďme zkusit s touhle první recenzí proteinových tyčinek! ☺
 
 
(U tyčinek uvádím ceny, které byly aktuální v době tvorby článku. Je možné, že se po čase budou měnit. ☺
Můžete si všimnout, že srovnávám ceny s VIP ceníkem a bez něj. Pokud byste si jej chtěli nastavit a mít tak nižší ceny, postup najdete v obrázku v pravé části blogu. ☺)
 
 

Barebells s příchutí bílé čokolády a mandlí

 

 
Cena: 59 Kč (s VIP ceníkem za 57 Kč)
 
Gramáž: 55 g
 
Nutriční hodnoty na tyčinku:
Energetická hodnota: 854 kJ / 204 kcal
Tuky: 8,4 g
- z toho nasycené mastné kyseliny: 3,7 g
Sacharidy: 16 g
- z toho cukry: 1,3 g
Bílkoviny: 20 g
Vláknina: 4 g
 
Moje hodnocení: Chuťově velmi povedená tyčinka. Od Barebells už jsem nějaké proteinovky měla a nepřišly mi špatné. Nebyl u nich skoro žádný proteinový ocásek, za což jsem ráda. U této tomu nebylo jinak. Příjemná chuť, super konzistence. Bílá čokoláda v kombinaci s mandlemi je úžasná, bavily mě i drobné kuličky přímo v tyčince. Nutričními hodnotami je to za mě osobně taky v pořádku. Energetická hodnota je pro mě takový fajn střed. Obsahuje málo cukrů, 20 g bílkovin, nějakou tu vlákninu a množství tuků je podle mě taky fajn. (Navíc, když je tyčinka obalená mandlemi, čili zdrojem tuků, je ta hodnota naprosto v pořádku.) Byla na mě teda trošku sladší, ale jinak je chuťově super. Trošku mě teda mrzí ta cena, přece jen dát šedesát korun za tyčinku je takové... No, na pováženou.
Ale jinak za mě 8/10.
 
 
Cena: 54 Kč (stejná cena s VIP ceníkem)
 
Gramáž: 55 g
 
Nutriční hodnoty na tyčinku:
Energetická hodnota: 773 kJ / 184 kcal
Tuky: 8,8 g
- z toho nasycené mastné kyseliny: 6 g
Sacharidy: 6,6 g
- z toho cukry: 2,9 g
Bílkoviny: 20,35 g
 
Moje hodnocení: Přiznám se, patřím mezi milovníky kokosu. Takže když jsem viděla tuhle tyčinku, musela jsem ji zkusit. A nebyla jsem zklamaná. Chuťově byla skvělá! Neměla tak výrazný proteinový ocásek, jako tyčinka níže, nebyla přeslazená, nelepila se... Ani složením mi nepřijde vůbec špatná. Nízký obsah sacharidů, minimum cukrů, vysoký obsah bílkovin a nemá ani moc tuků na to, že je kokosová, takže za mě dobrý! Chutnala mi o maličko míň, než ta Barebells, takže dostane i o maličko menší číselné hodnocení.
A sice 7/10.
 
 
 
Cena: 54 Kč (stejná cena s VIP ceníkem)
 
Gramáž: 55 g
 
Nutriční hodnoty na tyčinku:
Energetická hodnota: 788 kJ / 188 kcal
Tuky: 7,7 g
- z toho nasycené mastné kyseliny: 3,5 g
Sacharidy: 18,7 g
- z toho cukry: 4 g
Bílkoviny: 18,7 g
Vláknina: 2,5 g
 
Moje hodnocení: Na tuhle tyčinku jsem se těšila, protože mi jedna slečna psala, že je chuťově úžasná. No, já jsem z ní bohužel tak nadšená nebyla. Složením je pro mě úplně v pohodě, má tedy víc sacharidů a cukrů, než ta kokosová verze, ale to je asi jasné, když je karamelová, že jo. Má ale i o něco méně bílkovin. Ale ani to pro mě není až tak důležitá informace, protože já proteinovky nemám jako plnohodnotné náhrady svačin na každý den. Spíš jako zdravější mlsání ke kafi, které mi dodá i nějakou tu bílkovinu. Což není vysoký nárok a splní to většina proteinovek. Ale z téhle jsem nějak neměla to potěšení. Ten karamel byl dobrý, ale z té tyčinkové části jako takové jsem cítila proteinový ocásek. Což není něco, co bych asi úplně chtěla. Takže na to, jak jsem téhle tyčince věřila a těšila jsem se na ni, jsem byla trochu zklamaná. Ale je to samozřejmě jen můj osobní názor a moje chutě a preference.
Bodově bych jí dala tak 6/10.

 
 
Cena: 41 Kč (s VIP ceníkem za 33 Kč)
 
Gramáž: 60 g
 
Nutriční hodnoty na tyčinku:
Energetická hodnota: 908 kJ / 217 kcal
Tuky: 8,4 g
- z toho nasycené mastné kyseliny: 5,7 g
Sacharidy: 15,6 g
- z toho cukry: 6,9 g
Bílkoviny: 19,2 g
Vláknina: 7,8 g
 
Moje hodnocení: Tyhle tyčinky bývají občas ve světě „fitness“ docela kontroverzní. Někdo o nich tvrdí, že mají málo bílkovin, jiní zase, že jsou ty bílkoviny nekvalitní, další lidé vám dají přednášku o množství cukru nebo o nasycených kyselinách. Ano, uznávám, cukru je tam v porovnání s ostatními tyčinkami opravdu dost, třeba třikrát tolik. Stejně tak by se dalo mluvit i o kvalitě proteinu nebo i o těch nasycených mastných kyselinách. V množství bílkovin, které v sobě tato tyčinka má, bych ale třeba já osobně problém neviděla. Devatenáct gramů na tyčinku mi přijde úplně v pohodě. Když ji ale srovnáme třeba s tou Barebells, asi si domyslíte, co bude z výživového hlediska lepší volba. Zkrátka, rozhodně najdete tyčinky, které budou mít méně cukru, budou kvalitnější, budou mít menší energetickou hodnotu a méně nasycených kyselin. Ale projeví se to i na ceně, že jo. A záleží i na preferencích a na tom, co od proteinovek čekáte. Pokud je berete jako já, tedy na sladkou tečku s bonusovými bílkovinami, bude to v pohodě. Kdybyste ale něco takového chtěli jíst denně a přikládat proteinovkám ve svém jídelníčku větší váhu, tohle u vás nepochodí. U mě ale jako sladká tečka ke kafi ano. Protože chuťově je fakt moc dobrá! Takže kdybych měla hodnotit čistě jen chuť, dala bych jí 9/10!
Když to ale vezmu jako kombinaci ceny, nutričních hodnot a chuti, odnese si tak 6/10.
Ale srovnejte si sami, co pro vás má proteinovka za pozici v jídelníčku a vezměte si z tohoto odstavce to hodnocení, které je vám bližší. Pokud hodně řešíte makra, tak najdete určitě lepší verzi. Pokud chcete spíše mlsat, ale dát tělu i nějakou bílkovinu, ne jen cukr a tuk z nějakého zákusku, a zároveň nechcete dávat za tyčinku 60 Kč, tohle si klidně pořiďte. Je to jen na vás a vašich požadavcích! ☺


No, to jsem se u poslední tyčinky zase rozvášnila. Nicméně jsem cítila, že potřebuju svůj postoj trošičku víc objasnit, ještě když jsou právě ty Deluxe tyčinky trnem v oku spousty lidí. Tak aby se na mě nesnesla hned vlna kritiky za to, že jsem si dovolila něco takového koupit, sníst a ještě o tom psát. Každopádně si myslím, že jsem svůj postoj a názor už vysvětlila dost, takže bych to tady ukončila. ☺

Doufám, že se vám nová „rubrika“ líbila. Pokud ano, určitě mi dejte vědět do komentáře, ať případně vím, jestli v tom pokračovat. Zároveň budu moc ráda, když se se mnou podělíte o své názory na kteroukoliv z tyčinek, které jsem dnes hodnotila! ☺

A těším se na vás zase u dalšího článku! ☺

K.

6 komentářů:

  1. Miluji tyto tyčinky a hned ta první je má oblíbená a od této značky ještě asi tak další dvě naprosto miluji! :-) Ty ostatní neznám, ale ráda objevuji nové. Sem tam se najde samozřejmě nějaká, která mi nechutná. Jsem překvapená, protože já miluji většinou všechno sladké :-D Je fakt, že ty ceny jsou u těchto proteinových tyčinek fakt šílené, ale něco to stát musí, no :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se nedivím, ta první mi taky moc chutnala. A věřím, že Barebells má i jiné povedené příchutě. Já jsem nějaké dvě kdysi měla, ale už si je upřímně nepamatuji. Tak třeba na ně zase někdy někde narazím. ☺
      Já jsem na tom podobně, mám obecně ráda sladké, ale taky už jsem měla takovou, kterou jsem ani nedojedla. Ale to se prostě občas stane.
      A souhlasím, cenově je to někdy opravdu dost vysoko. Ale když je to jednou za čas, proč ne... ☺

      Vymazat
  2. Děkuji za článek, proteionvé tyčinky mi právě často nechutnají kvůli té "proteinové duchuti" :D Určitě některé vyzkouším:) Kdybys psala druhý díl, bylo by to super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já moc děkuju za komentář! ♥
      Já jsem na ty proteinové ocásky právě taky dost citlivá, takže si myslím, že si v těchto článcích najdeš to své, protože zrovna tohle je vlastnost, kterou budu asi komentovat vždycky. Jestli je to cítit, nebo ne.
      Druhý díl určitě plánuju! ☺

      Vymazat
  3. Ahoj,mam k tomuto stejny postoj jako ty 💚 barabells jsou uzasne,miluju je..0ak jeste grenade carb killa čokoládová to je bomba :) ale ta cena no..tu od nutrendu jsem nemela ale vyzkousim,dekuji! Co byl pro me opravdu hnus,ikdyz to se na jidlo nerika tak tycinky od exxe..tvrde,hutne,tuhe a umele 🙄🙄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je super! ☺
      Plánuju ochutnat i další Barebells, tak jsem zvědavá. A nějaké Grenade jsem taky zkoušela a co si tak pamatuju, taky nebyly úplně špatné. A souhlasím, ceny proteinovek jsou prostě poměrně vysoko, no. Ale tak jednou za čas... ☺
      Tu od Nutrendu zkus, je fakt chuťově moc dobrá! A s Exxe s tebou úplně souhlasím. Byla to jediná tyčinka, která letěla do koše. A to jinak sním, co dostanu, protože jsem byla vychovaná v tom, že jídlem se neplýtvá. Ale konkrétně tu Exxe jsem opravdu nezvládla, zvedal se mi z ní žaludek. Ale přežila jsem možná dokonce 3/4 té týčinky, ale zbytek už jsem pak fakt radši vyhodila. Takže do těch už se určitě pouštět znovu nebudu... ☺

      Vymazat