By Klára: ODCVIČENO V LEDNU - MODIFIKOVANÁ VÝZVA #FITFABLEDEN OD FITFAB STRONG /2022

úterý 1. února 2022

ODCVIČENO V LEDNU - MODIFIKOVANÁ VÝZVA #FITFABLEDEN OD FITFAB STRONG /2022


Ahojte!

Možná ke mně na blog teď zavítá pár nováčků, kteří s novým rokem začali cvičit a budou do dalšího měsíce (nebo měsíců) hledat inspiraci, čím pokračovat. Pokud jste nezačínali rok 2022 s partou holek z FITFAB Strong, můžete si v tomto článku vybrat ze spousty videí právě od nich. Já jsem během ledna odcvičila jejich plán, který jsem si modifikovala podle svých schopností a možností. Takže pokud na to chcete mrknout a vybrat si třeba něco pro sebe, pokračujte ve čtení! 


Takhle tedy vypadá plánek, který najdete u FITFAB Strong na webu. ☺


1.1.


BOOTY light od FITFAB Strong (22 minut)
Začala jsem zlehka, protože jsem tento den měla hodně rozlítaný a přijela jsem domů celkem pozdě. Byla jsem tedy ráda, že jsem si našla alespoň těch dvacet minut. Na začátku se krátce rozehřejete, následuje pár posilovacích cviků a pak protažení. Pro mě to bylo spíš pro pocit, že se hýbu, než že bych to nějak extra cítila. Určitě je to vhodné i pro začátečníky na nepřepálení startu.



2.1.


Power ATTACK od FITFAB Strong (31 minut)
Předchozí den to bylo takové lehoučké, tak jsem se rozhodla zacvičit si i dnes. Takže pokračujeme! Tentokrát už něčím svižnějším, a to taneční půlhodinkou. Během ní se naučíte kroky, které pak pokládáte do sestavy. Všechno se učíte po etapách, dostatečně se to opakuje, takže to ke konci už zvládnete zatancovat celé. Pořád se hýbete, takže se i pěkně zapotíte. Já jsem si to užila, byl to pro mě úplně nový druh pohybu a bavilo mě to. Určitě to stojí za zkoušku!



3.1.

 

Toned ARMS od FITFAB Strong (26 minut)
Lekce převážně na paže, u které ale občas zapojíte i jiné části těla. Budete potřebovat expandéry, případně to můžete odcvičit i s činkami, pokud expandéry nemáte. Opět jste se rozehřáli, odcvičili a protáhli se. Mě tahle lekce ale zas až tak neoslovila, asi bych už příště dala přednost něčemu jinému. Ale pro inspiraci na nové cviky to nebylo špatné.



YOGA Srong od FITFAB Strong (25 minut)
Ani tady nechybělo rozhýbání, než jste přešli na samotnou jógu. Nepočítejte ale s pohodovým protahováním, spíš s pořádnou dávkou planků. Je tu ale i pár bojovníků, ve kterých si od těch prken alespoň na chvilku odpočinete. Ne, nebojte, není to až tak náročné. Jen buďte připraveni na zpevňování, ne na protahování. Začátečníkům to dá asi zabrat víc, ale určitě si s tím poradí taky.



4.1.


MOBILITY Power od FITFAB Strong (34 minut)
V plánu od holek byla původně videa na zadek s pažemi a lekce Well SOFT, ale ta mi nejsou moc blízká, takže se dostáváme k prvním modifikacím. Rozhodla jsem se otestovat spíš videa z řady Power a Twenty, které jsem ještě nezkoušela. Ostatní už jsem někdy v minulosti cvičila. 
Takže jsem se pustila do MOBILITY Power. Je to velmi zajímavá lekce, která podle mě určitě stojí za zkoušku. Původně se mi do ní moc nechtělo, protože jsem nevěděla, s jakou tyčkou to odcvičím, ale pak jsem si vzpomněla na florbalku, která je chuděra teď zavřená ve skříni, protože na florbal bohužel nemám čas. A bylo to s ní super! Šlo o neobvyklé cviky a zapojování jiných svalů. Podle názvu jste asi poznali, že se jedná o zaměření se na mobilitu, kterou moc lidí asi necvičí tak často. O to víc mě to bavilo, bylo to prostě jiné a zase jste to tělo používali trochu jiným způsobem. Za mě super! (Navíc je Radek, který lekci vede, hrozně sympatický a dobře se poslouchá. Což je další velké plus.)



5.1.


Odpočinek


6.1.


Bosu ABS od FITFAB Strong (25 minut)
Po odpočinkovém dni jsem si dala dvě videa z řady FITFAB Twenty. Začala jsem posilováním na bříško s bosu. Nebo vlastně bez, protože tu doma nemám. Ale i bez ní jsem si mákla a bříško zpevňovala. Nebylo to špatné. 



STRETCH od FITFAB Strong (20 minut)
Dala jsem si ještě protahovací dvacetiminutovku pod vedením Katy. Ta se mi líbila, byla příjemná. Do odpočinkového dne nebo po kratším cvičení, kdy máte ještě chuť, energii a čas na delší protahování, je to moc fajn.



7.1.

 

Power YOGA od FITFAB Strong (44 minut)
Jedu jak drak, takže pokračujeme tři čtvrtě hodinovou jógou pod vedením Tomáše Strnada. Protahování, zpevňování, stabilita, na konci odpočinek v Šavásáně... Za mě to mělo všechno. Mákla jsem si, a ani k tomu nebylo potřeba zběsilé skákání. Za mě dobrý!



8.1.


Old but gold od Pamela Reif (14 minut)
Teď sem skončím s jedním vetřelcem, s Pamelou. Vydala nové taneční video, tak jsem si ho dala před jógou, kterou jsem měla v plánu. Nebylo to úplně špatné, ale asi to nebylo ani něco, co bych potřebovala znovu. Určitě mám u Pamely oblíbenější taneční videa. A bylo by jich asi celkem dost.



Tachi YOGA od FITFAB Strong (20 minut)
Tahle jóga byla trošku jiná, než které běžně cvičívám. Ne o tolik, ale nesla se v trošku jiném duchu. Ale byla příjemná. Ty plynulé jemné pohyby, ty se mi líbily. Taky určitě stojí za zkoušku a poznání něčeho trošku jiného.



9.1.


Odpočinek


10.1.


Běžkařský kurz


11.1.


Běžkařský kurz


12.1.


Běžkařský kurz
 
 

13.1.


Běžkařský kurz


14.1.


Odpočinek


15.1.


ABS LEGS Strong od FITFAB Strong (34 minut)
Po návratu z běžkařského kurzu, na kterém jsem byla pořád v pohybu, jsem si jeden den lehce odpočinula a pak jsem se pustila zase do cvičení. Plánovala jsem během následujících tří dnů odcvičit to, co jsem kvůli kurzu nestihla dřív. 
Začala jsem touto makačkou na břicho (a nohy). A teda musím říct, že jsem pak ty břišní svaly opravdu cítila! Tady si máknete, fakt!



16.1.


MOVE Strongest od FITFAB Strong (41 minut)
Následující den jsem se pustila hned do dvou videí. Začala jsem pořádným kardiem, u kterého jsem se fakt zapotila, zadýchala a unavila! Bylo to vedeno taneční formou. Co se tance týká, nebavilo mě to tolik, jako tance od jiných tvůrců. Je ale pravda, že holky z FITFAB to mají vedeno trošku jinou formou než třeba Kyra Pro. Takže se to asi nedá tak úplně srovnávat. Nicméně pokud nejste milovníci klasických kardií, myslím, že tohle by se vám mohlo líbit. Počítejte ale s tím, že na konci budete pěkně vyřízení! (Nebo alespoň u mě to tak bylo...)



BOOTY Band od FITFAB Strong (25 minut)
Navázala jsem pětadvacetiminutovým cvičením s gumičkou. Podle názvu jsem myslela, že půjde pouze o posilování spodní poloviny těla. Nikča tam ale zařadila i cviky na ruce a bříško, takže jste v závěru zpevňovali celé tělo. Díky tomu jsem tu gumičku alespoň mohla využít i na jiné cviky a jiné partie, než jen na nohy a zadek. Každopádně kdybych si měla vybrat, zvolila bych si spíš videa, která jsou zaměřená jen na jednu oblast, ne na celé tělo. Sedí mi to tak víc. Nicméně každému vyhovuje něco jiného, takže věřím, že některým lidem se bude zase tato forma líbit víc. Pro mě to bylo fajn na zkoušku, na inspiraci, ale znovu bych to asi nepotřebovala. 



17.1.


STABILITY Stronger od FITFAB Strong (35 minut)
Jako poslední video z minulého týdne jsem odcvičila lekci na stabilitu, kterou vedla Andrejka. Ta nebyla špatná. Zpevnili jste střed těla, nohy (cítila jsem hlavně stehna a lýtka), ale i ruce, prostě všechno. Zkoušeli jste samozřejmě i nějaké balanční pozice. Pokud tedy chcete zpevnit celé tělo a hledáte nějakou pomalejší formu bez skoků a rychlých pohybů, tohle bude přesně pro vás!



18.1.


Jógová sestava podle jógového diáře
 
 

19.1.


Odpočinek


20.1.


Power MUSCLE od FITFAB Strong (48 minut)
Co k této lekci napsat... Asi ani nemám slov. Tohle si prostě musíte zažít. Stihnete toho v této lekci opravdu hodně. Zamakat si na celé tělo, zároveň se naučit ostravsky, procvičit angličtinu a pobavit se nad některými komentáři, vtípky a pojmenováními. To všechno během tři čtvrtě hodinky, která navíc šíleně uteče. Tohle jsem si prostě užila. S kettlebelem necvičím moc často, o to víc mě to bavilo. Cítila jsem spoustu svalů a po docvičení jsem měla dobrou náladu. Což je přesně to, co od cvičení chcete!



21.1.


Power STRENGHT od FITFAB Strong (25 minut)
Ale toto? Ty bláho, tohle bylo něco! Umírala jsem, potila jsem se, byla jsem zadýchaná, unavená, bolelo mě celé tělo. Tohle byla fakt makačka se vším všudy. A na to, že to má 25 minut i s rozehřátím a protažením, bylo fakt šílený, co to s tělem dokázalo! Za mě to byla jedna z nejnáročnějších lekcí od této party, ne-li nejtěžší! A to byla ve srovnání s jinými lekcemi, které mi přijdou od FITFAB týmu také dost náročné, asi o polovinu kratší. Tahle lekce vás prostě zničí!



Flow jóga s Andy od FITFAB Strong (23 minut)
Po masochistickém HIIT tréninku jsem se přesunula k něčemu pomalejšímu. Zhruba dvacetiminutová jóga, která je lehce zpevňující a taková „pohyblivá“. Nejedná se o takovou tu pomalou protahovací relaxační jógu, ale ani o tu rychlou a posilovací, která spíš připomíná pilates nebo až workout. Tohle bylo takové příjemné jógové pohyblivé zpevňování těla. Takže pokud si chcete zacvičit něco pomalejšího, ale zase ne úplně válecího (takové jógy si dávám spíš do odpočinkových dnů), tohle si klidně pusťte. Každopádně takhle po nějakém workoutu, jako jsem to měla tento den já, to není úplně ono. Možná po nějakém tanečním kardiu nebo krátkém posilování bříška v rámci cvičení ano, ale kdybyste to chtěli brát jako protahování po cvičení, tam vám to asi úplně neposlouží. Takže tohle buď samostatně nebo v kombinaci s nějakým lehčím kratším videem, po kterém budete ještě chtít lehce tónovat svaly. ☺



22.1.


Celodenní chození po Praze


23.1.


Odpočinek


24.1.


HOLD Strongest od FITFAB Strong (47 minut)
Lekce, která by se klidně mohla jmenovat „PLANK Strongest“, protože v planku se ocitnete opravdu často. Ale tak to se dá u Andy čekat, že jo. Jinak se jedná o fajn zpevňující lekci, která není žádná divočina. Takže pokud nemáte chuť na nějaké hopsání a kardio cviky, ale chcete si máknout, tohle bude fajn volba! 


 

25.1.


EXPLODE Stronger od FITFAB Strong (35 minut)
Jdeme k něčemu rychlejšímu... Intervalová lekce na celé tělo, ve které skombinujete kardio i posilování, a zabere půl hodinky se vším všudy. Takže v tomto videu najdete úplně všechno! ☺



26.1.


Power BODY od FITFAB Strong (48 minut)
Vzhůru na poslední lekci, která mi z řady „Power“ chyběla. K tomuto cvičení byl potřeba expandér a mohli jste využít i step. Ten já ale doma nemám, takže jsem to odjela bez toho. A i tak jsem si mákla. Nohy byly za mě v pohodě, stejně tak bříško (tam mě kombinace těch dvou zvolených cviků opravdu bavila). Cítila jsem ale hodně ruce, a to i druhý den. ☺



27.1.


„Castle“ warm up od Pamela Reif (2 minuty)
Plán od holek z FITFAB jsem znovu proložila Pamelou, tentokrát třemi nejnovějšími videi, která vydala. Začala jsem videem na zahřátí. Ale upřímně, tohle mě moc nebavilo. Na nějaké rozhýbání to poslouží, ale moc jsem si to neužila. Znovu bych to určitě nepotřebovala... ☺



HIIT od FITFAB Strong (25 minut)
Tak, jdeme na poslední video, které mi chybělo z řady „Twenty“. Tím bylo HIIT, které mi z této řady přišlo určitě nejtěžší. A možná i proto jsem si ho nejvíc užila. Zapojíte celé tělo, opět nechybí ani krátké rozehřátí a protažení, a všechno to stihnete za pětadvacet minut. Tohle bych z těch dvacetiminutovek doporučila asi nejvíc.



HIIT + standing abs od Pamela Reif (10 minut)
Bříško ve stoje moc necvičím, píšu to asi u každého videa podobného rázu. Přijde mi, že v leže to bříško posílím mnohem víc, za stejnou dobu. Ale tahle kombinace s kardio-prvky mi nepřišla špatná. Pořád dám v posilování bříška přednost workoutům na zemi, ale tohle jako HIIT se zpevňováním bříška jako s bonusem nebylo úplně zlé. Není to teda asi něco, co bych potřebovala cvičit znovu, ale to je jen otázka mých osobních preferencí... ☺



Pilates workout od Pamela Reif (15 minut)
Co se mi ale naopak líbilo, bylo tohle video inspirované pilates. A co tak sleduji Pamelin Instagram, chystá i další videa podobného rázu. Což je za mě určitě super! Je to pomalé, nicméně svaly i tak zapojujete a cítíte. Jsou tam ale vložené i odpočinkové nebo lehce protahovací cviky, což je u Pamely něco úplně nového. A o to víc se mi to asi líbí! Navíc si myslím, že pokud bude chtít nějaký začátečník začít cvičit s touto slečnou, tohle video bude na start úplně super! Za mě všechny palce nahoru! Tenhle styl workoutů bude ideální, když si budu chtít zachovat v tréninku Pamelinu stránku, nebudu chtít jen protahovací video, ale budu hledat i nějaké zpevnění, u kterého se však úplně nezničím. Super, super! 



28.1.


Odpočinek


29.1.


BOYS Strongest od FITFAB Strong (50 minut)
Trénink, který mě opravdu hodně bavil. Skvěle zvolené cviky, výborně uspořádané, vymyšlené. Je to komplexní a strašně mi to uteklo. Vůbec mi nepřišlo, že bych cvičila padesát minut. Mákla jsem si, ale cítila jsem se potom tak příjemně unavená, žádný extrém. Za mě super!



30.1.


Domácí trénink od Péti Elblové (23 minut)
No a vzhledem k tomu, že jsem už měla odcvičená všechna videa, který jsem z plánu odcvičit chtěla, a měla jsem za sebou zároveň všechny lekce z řady Power a Twenty, rozhodla jsem se poslední dva měsíce v lednu odcvičit videa od Péti Elblové, která jsem zatím nezkoušela. Začala jsem dvacetiminutovkou na celé tělo. Tohle mi sedlo. Většinou workouty na celé tělo moc nevyhledávám, ale tohle mě z nějakého důvodu bavilo. Je tu interval 45/15, z cviků jsem byla nadšená. Bylo to posilovací, ale zároveň „pohybové“. Nebyly tam vyloženě nějaké skoky nebo náročné kardio cviky, ale i tak se vám srdeční činnost při některých cvicích zrychlila. Výborný, doporučuju!



Cvičení bez vybavení od Péti Elblové (18 minut)
Ani tohle nebylo špatné. I když mi to asi sedělo míň, než video výše. Tady posilujete hlavně ruce a zadeček. Což je pro mě taková neobvyklá kombinace, kterou bych si sama od sebe neodcvičila. Ale obě partie jsem lehce cítila, takže pokud vám tato skladba bude vyhovovat, asi proč ne. Já asi zůstanu při posilování u dělení na horní a spodní polovinu těla. Jednou tu, příště tu.



Ploché a vypracované břicho od Péti Elblové (17 minut)
Tuto cvičební rutinu jsem zakončila sedmnácti minutami na bříško. A za mě dobrý, tady nemám co vytknout. ☺



31.1.

 

Pevný zadek, ploché břicho od Péti Elblové (27 minut)
Poslední video, které mi od Péti zbývalo odcvičit, bylo tohle na bříško a zadek. Ale v podstatě to bylo spíš posilování spodní poloviny těla, bříšku jste se věnovali v posledních asi pěti minutách. I když v těch cvicích ve stoje jste samozřejmě museli držet střed těla. Takže to by se teoreticky jako zpevňování taky dalo brát. No, každopádně se mi to líbilo. Zadeček jsem cítila, to lehké zpevňování bříška bylo jen bonus. Takže za mě dobrý.



Testování mého nového workoutu na nohy a zadek s gumičkou a kettlebelem (24 minut)
Ano, po delší době jsem se dostala i k sestavení a otestování svého vlastního workoutu. Ještě to bude chtít jeden test a pak čas k natočení a úpravě videa. Tak uvidíme, kdy to klapne. Ale určitě plánuju ve cvičebních workoutech pokračovat. Tak se těšte! ☺



Tak, a to je za leden všechno. Já jsem se sebou naprosto spokojená! Tak doufám, že vy jste se s lednovým cvičením taky popasovali tak, jak jste chtěli! Dejte mi do komentáře když tak vědět, jestli jste s rokem 2022 začínali, nebo pokračujete v krasojízdě! ☺

K.

Žádné komentáře:

Okomentovat