By Klára: ODCVIČENO V ČERVNU - GLOW UP CHALLENGE OD HEATHER ROBERTSON, WORKOUTY OD MADFIT A PRÁCE /2022

pátek 1. července 2022

ODCVIČENO V ČERVNU - GLOW UP CHALLENGE OD HEATHER ROBERTSON, WORKOUTY OD MADFIT A PRÁCE /2022


Ahojte! ☺

Můj červen byl především ve znamení zkouškového a práce, takže by se mohlo zdát, že na cvičení mi nezbývalo moc času. Já sama bych ale řekla, že tomu tak úplně nebylo. Ano, když jsem šla do práce, byla jsem celý den na nohou a po návratu domů už jsem necvičila. Ale třeba během zkouškového jsem ve své cvičební rutině neudělala vlastně nic jinak, než bych dělala mimo toto období. Cvičila jsem v podstatě tak, jak jsem byla zvyklá. Je pravda, že je v tomto článku možná o den nebo dva dny odpočinku více, než normálně, protože jsme měli například rodinnou sešlost nebo mě hodně vyčerpala nějaká zkouška, ale jinak bylo, myslím, „vše při starém“. To tedy znamená, že i v tomto článku můžete najít spoustu inspirace na cvičební videa, která stojí za to si zacvičit. Tak pojďme na to! ☺


1.6.


Odpočinek


2.6.


Full body HIIT workout - glow up challenge / day 1 od Heather Robertson (41 minut)
Na začátek června jsem si na sebe vymyslela sedmidenní challenge od Heather Robertson. Říkala jsem si, že to bude fajn, protože nebudu muset nic vymýšlet a prostě jen nakliknu video na daný den. To byla do dnů, kdy se mi moc nechtělo cvičit, skvělá motivace. Ale ať nepředbíhám...
Začala jsem tedy, jak jinak, videem pro první den. Říkala jsem si, že to nebude tak náročné, protože Heather nebude chtít všechny hned takhle na začátku vyděsit a odradit. No, prdlajs. Tohle byla opravdu makačka jak blázen, pro začátečníky tohle v žádném případě nebude. Hodně jsem se u toho zapotila, zadýchala, bolel mě úplně celý člověk. Pokud tedy hledáte něco, co vás opravdu zničí, tohle vás nezklame.
Osobně bych tady asi změnila jen dvě věci. A to délku a kvalitu warm upu a stretchingu. Klidně bych ubrala pár minutek ze cvičení jako takového a rozdělila bych je mezi zahřátí a protažení. Takhle mi to přišlo docela neúměrné. Jinak ale nemám co vytknout.
 


3.6.

 

Cardio & abs workout - glow up challenge / day 2 od Heather Robertson (46 minut)
U tohoto videa by platilo totéž, co u toho prvního. Klidně ubrat z workoutu a přidat na zahřátí, ale hlavně na protažení. A i tohle byla makačka. Cvičili jste vždycky šest cviků na břicho a šest kardio cviků v intervalu 40/10, které jste v tomtéž složení ještě jednou zopakovali. Následovala půlminutová pauza a po ní další kolo nových dvanácti cviků ve dvou sériích. Asi nemusím říkat, že jsem opět skončila pěkně zpocená a že jsem břišní svaly cítila, že ne?
 


4.6.


Legs & booty AMRAP workout - glow up challenge / day 3 od Heather Robertson (37 minut)
Upřímně mě z těch kardio cviků z předešlého dne bolely nohy i tak, určitě jsem nepotřebovala, aby byl následující workout zaměřený právě na ně. :D Když jsem to zjistila, pomalu jsem svým nohám šla kopat hrob a smiřovala jsem se s tím, že druhý den neudělám ani krok. Ale nakonec jsem to zvládla. Ano, bylo to náročné, ale celkově bylo toto video kratší, než ta dvě předchozí, a naopak warm up i cool down delší, takže nakonec jste tomu posilování jako takovému nevěnovali až tolik času, síly a energie. Video mě ale opravdu hodně bavilo, ta struktura pro mě byla poměrně neobvyklá a o to zábavnější. Fungovalo to tak, že jste po dobu pěti minut cvičili čtyři cviky, každý po osmi opakování. Po osmi opakování prvního cviku jste přešli na druhý, pak na třetí a na čtvrtý. Poté jste jeli celou čtveřici znovu. A znovu. Jeli jste si svým tempem, takže si to každý mohl přizpůsobit podle sebe. Díky tomu by si tohle mohli pustit i začátečníci. Zkrátka, tohle mě bavilo hodně, zvlášť do toho kontextu té challenge to krásně zapadlo a udělalo to příjemné překvapení a změnu. Za mě paráda!



5.6.


Upper body tone + sculpt workout - glow up challenge / day 4 od Heather Robertson (46 minut)
Tady jsme opět u delšího workoutu a kratšího rozehřátí a protažení. Škoda, předchozí video mi v tomto ohledu sedělo víc. Nicméně ke skladbě tréninku jako takového... Ve videu jste měli opět dvě kola několika cviků, po kterých následovala třicetivteřinová pauza. Po ní jste se pustili do dvou dalších kol nových cviků. K některým cvikům jste používali činky, k jiným ne. Já jsem si na tento workout vzala tříkilovky, a stačily mi teda bohatě. Na konci jsem opět funěla jak lokomotiva a horní část těla (především tedy ramena) jsem taky krásně cítila. Takže opět, pro začátečníky nee, ale vy ostatní, kteří si chcete máknout na paže, záda a ramena, tady máte jeden tip!



6.6.


Tabata workout + full body stretch - glow up challenge / day 5 od Heather Robertson (39 minut)
Když jsem nejdříve uviděla tu délku videa v kombinaci s názvem, dost jsem se lekla. Říkala jsem si, že jestli budu dělat půl hodiny tabatu po všech těch předchozích videích, asi mi už opravdu klepne. Ono se to nezdá, ale i pro mě, jakožto pro člověka, který cvičí pravidelně několik let, byla tahle skladba videí po celý týden výzvou. Ale o tom to mělo být, že jo. Nicméně jsem se ale naštěstí lekla zbytečně. Tabata tvořila jen dvacet minut z celkové délky videa. Zbytek byl vyhrazen pro tříminutové rozehřátí na začátku a zhruba patnáctiminutové protahování na konci. Což mi sedlo. U tabaty jsem si samozřejmě mákla, ale bavila mě a rychle utekla. Což je výhoda tabat - zaberou méně času, ale pořádně si u nich zacvičíte. Tohle nebyla výjimka. A to protahování na konci? To mi taky sedlo. Konečně se to tělo, které za ty dny výzvy dostávalo tak zabrat, taky trošku uvolnilo. Za mě to bylo super a opět krásně napasované a načasované do výzvy! ☺
 


7.6.

 

Total body SHRED strength & cardio supersets workout - glow up challenge / day 6 od Heather Robertson (43 minut)
I tohle mělo zajímavou strukturu. Vždycky jste odcvičili dvojici cviků v intervalu 40/20 třikrát za sebou, pak jste přešli na další dvojici. I přes to, že byl interval takový „pohodovější“, svaly jsem cítila. A byla jsem opravdu vděčná, že se cvičilo právě v tomto intervalu. Kdyby byl jiný, asi bych tady už nebyla. Takže opět, začátečníci by se do tohoto podle mě neměli pouštět, pokročilým to dá zabrat... ☺
 


8.6.


No repeats HIIT workout - glow up challenge / day 7 od Heather Robertson (43 minut)
Celou výzvu zakončilo HIIT cvičení v intervalu 45/15. Tady jste posílili celé tělo, zapojili plíce i srdeční sval. Kompletní a komplexní zakončení celé této týdenní série. Za mě tady opět platí to, co u ostatních videí. Klidně bych mohla mít maličko delší rozehřátí a klidně o několik minut delší protažení. Jinak jsem si ale opět krásně zacvičila. ☺
Celou výzvu bych tedy určitě hodnotila pozitivně a rozhodně bych ji doporučila všem, kteří už nějakou dobu cvičí a jsou třeba zajetí v nějaké své rutině, mají pocit, že se neposouvají, nebo třeba jen potřebují něco, co je namotivuje a díky čemu nebudou muset vymýšlet alespoň na několik dní tréninky. Ono vás to totiž za nějaký čas unaví. Pak ale stačí nějaká podobná výzva, která vám vrátí tu chuť do cvičení a tvorby tréninků, uvidíte! Takže tohle, pokud nejste začátečníci, by vás podle mě určitě nemělo minout!
 


9.6.


Odpočinek


10.6.


Odpočinek


11.6.


Testování mého nového HIIT kardio full body workoutu (17 minut)
 
 
Testování mého nového full body kardio workoutu (21 minut)
 
 
Protažení podle sebe (10 minut)


12.6.


„About damn time“ full body dance cardio od MadFit (3 minuty)
Po odpočincích a mých workoutech se zase přesouvám k MadFit, u které jsem měla ještě spoustu videí, která jsem zatím nezkoušela. Začala jsem touhle tříminutovkou na rozehřátí. Bavila mě a rozhýbala jsem se u ní, takže za mě dobrý!



Pevný & kulatý zadek od Péti Elblové (16 minut)
Pokračovala jsem novým videem na zadeček od Péti. Říkala jsem si, že to bude taková pohodička, ale nakonec jsem ty svaly cítila víc, než jsem čekala, takže proti tomuto taky určitě nic nemám!


Perky butt workout od Chloe Ting (15 minut)
S touto slečnou už jsem dlouho necvičila. Ale hledala jsem ještě nějaké video na zadek a tohle mi na YouTube vyběhlo, tak jsem ho zkusila. A taky to nebylo špatné. Nebylo to ale nějak těžké, takže podle mě si s tím poradí i začátečník.

 
 
Heat to toe stretch od Pamela Reif (8 minut) 
Ale tohle byla paráda! Krásně jsem si u toho odpočinula, uvolnila se a protáhla. Navíc to zabralo jen několik minut. Tohle bylo opravdu moc příjemné.
 

 

13.6.

 

Elevator boys workout od Pamela Reif (10 minut)
Pustila jsem se i do dalšího nového videa od Pamely. No, ale není to něco, co bych potřebovala znovu. Cviky jako takové nebyly špatné, ty jsem cítila a bavily mě, ale celkově mě ten koncept s „Elevator boys“ nezaujal a nebyl mi blízký. Takže tohle znovu určitě nepotřebuju.

 
 
Flat abs workout od MadFit (5 minut)
Pětiminutovka od Madfit na posílení břišních svalů do rytmu dvou písniček. Tohle naopak rozhodně doporučuju, MadFit vybrala skvělé písničky a krásně na to napasovala cviky. Navíc jsem to bříško i cítila, takže jsem tu našla všechno, co bych od takového videa mohla chtít!
 

 
Core and abs workout od Barbory Sedlákové (25 minut)
Barča přišla se dvěma novými videi, která byla v angličtině, a ještě k tomu s francouzským hostem. To jsem musela otestovat, že jo? Barčin host měl na starosti rozehřátí, Barča pak krátké protažení/rozhýbání, posilování jako takové vedl opět francouzský host a konečný stretching zase Barča. Přišlo mi, že to spolu celkem fungovalo, akorát jsem měla občas problém rozumět té angličtině s francouzským přízvukem. A Barču asi také raději poslouchám česky. Ne, že by mi vadila její angličtina, ta byla podle mě v pohodě, ale ta čeština mi k ní prostě pasuje víc. Když pominu ty jazyky a vyjádřím se k samotnému workoutu, tam nemám co vytknout. Břišní svaly jsem krásně cítila, takže to video splnilo účel. Suma sumárum, workout byl fajn, ale určitě bych našla videa, která budou lépe sedět i mým uším, kde nebude tak znatelný cizí přízvuk. Nelituju toho, že jsem tento workout zkusila, ale znovu bych ho už zkrátka nepotřebovala. ☺



Full body cool down stretches od MadFit (6 minut)
Ještě jsem si na závěr dnešní cvičební rutiny přidala krátké protažení od MadFit. Najdete v něm pár základních cviků, které ale po cvičení hezky poslouží. Navíc tohle video zabere chviličku, což by mohlo k protažení motivovat i ty, kteří jinak tuto část tréninku úplně přeskakují... ☺



14.6.


Full body workout od Barbory Sedlákové (25 minut)
Druhé cizojazyčné video od Barči s francouzským hostem, tentokrát na celé tělo. Na francouzském přízvuku se samozřejmě nic nezměnilo, takže k tomu už se vyjadřovat nebudu, ale workout jako takový byl opět fajn. Mákla jsem si, zase to mělo rozehřátí i protažení, a přitom to celé zabralo zhruba jen pětadvacet minut. Takže za mě paráda! Kvůli jazykové složce si to nejspíš znovu nepustím, ale možná se tady inspiruju při tvorbě nějakého svého workoutu, protože ta skladba cviků mi opravdu přišla fajn.



Abs & booty at home workout od MadFit (15 minut) 
Už jsem to psala kdysi, že kombinaci posilování břišních a hýžďových svalů v jednom workoutu moc nevyhledávám. Že obvykle cvičím buď videa na celé tělo, nebo jeden den spodní polovinu těla a jiný den tu horní. Nicméně jednou za čas zkusím i takové video. A kdy jindy je lepší načasování, než v den, kdy cvičím celé tělo, že jo. Tak jsem se do toho pustila. A nepřišlo mi to vůbec špatné! Pořád to není kombinace, která by mi byla blízká, ale rozhodně musím říct, že ty cviky byly velmi dobře vymyšlené a poskládané. Takže pokud vám naopak tento typ workoutů sedí, tohle se vám bude líbit. ☺

 
 
Protažení podle sebe (10 minut)


15.6.


Vinyasa joga od Tomash Strnad yoga (60 minut)
Takhle dlouhé jógové lekce obvykle necvičívám, ale jednou za čas na mě nějaká vyběhne, tak se do ní pustím. Tahle konkrétně měla i odpočinkové cviky, nějaké takové „hravé“, kdy jste prostě jen zkoušeli přenášet váhu a přibližovat se tak nějaké konečné jógové pozici. Takže se nebojte, že tady budete jen celou hodinu přecházet z psa hlavou dolů přes chaturangu do psa hlavou nahoru, to ne. Mně osobně tahle lekce utekla, zahřála jsem se u ní, rozproudila krev tělem, lehce se zpevnila a protáhla. A jak už jsem psala, místy jsem si během lekce i odpočinula nebo se pobavila několika „hravými“ momenty. Pokud tedy hledáte nějakou delší kompletní jógovou lekci, která nebude ani příliš jednoduchá, ani příliš náročná, zkuste tuhle. ☺



16.6.


Odpočinek


17.6.


Full body HIIT od MadFit (30 minut)
Půlhodinové video na celé tělo bez skákání a vybavení, které rozhodně nebylo špatné. Mělo rozehřátí i protažení, takže v těchto třiceti minutách najdete super kompletní a komplexní trénink. Měli jste vždycky dvojici cviků v intervalu 45/15, kterou jste dvakrát zopakovali, než jste přešli k další dvojici. Krásně jste u toho zapojili celé tělo, lehce jste se i zapotili, protože i přes to, že tady nebylo žádné skákání, některé cviky patřili mezi ty „pohybovější“. Takže za sebe tohle určitě doporučuju! Klidně i začátečníkům, kteří si třeba jen upraví rychlost provádění cviků.



Full body sweat sesh od MadFit (10 minut)
Ještě jsem se pustila do desetiminutovky, opět na celé tělo, opět od MadFit a opět bez vybavení a skoků. A taky mi to přišlo fajn. Bylo to určitě pohybovější, než to předchozí, víc se u toho zadýcháte, ale zase vám to zabere méně času. Interval je stejný, 45/15, a i tady si myslím, že si s tím poradí i začátečníci, když si přizpůsobí intenzitu. ☺



Protažení podle sebe (10 minut)


18.6.

 

Odpočinek
 
 

19.6.

 

Práce
 
 

20.6.


Full body dancer scuplt od MadFit (30 minut)
Teď tu mám tip na takové pomalejší, jednodušší video, se kterým si určitě poradí i začátečníci. Je zpevňující, ale nejde o klasické posilování. Připomínalo mi to spíš takové baletní cvičení, u kterého lehce zapojujete svaly. A byla to příjemná změna. A pro začátečníky bude něco takového určitě super!



Protažení podle sebe (10 minut)


21.6.


Natočení mého HIIT kardio workoutu (17 minut)


Killer HIIT full body workout od MadFit (10 minut)
Super rychlovka na celé tělo. Spousta kardia, do kterého bylo zakomponované ale i posilování. Skvělé variace cviků, máknete si, ale odcvičitelné to je. Za mě dobrý!



Standing abs (with weights) od MadFit (15 minut)
Většinou upřednostňuji posilování bříška na zemi, ale tohle mě mile překvapilo. Pravděpodobně to bylo zatím nejlepší video na zpevnění bříška ve stoje, které jsem zkoušela... ☺



Protažení podle sebe (20 minut)


22.6.


Calf workout od MadFit (5 minut)
Lýtka cíleně úplně necvičím, protože je mám docela zpevněná z toho, jak se přes den (hlavně v práci) naběhám. Případně je nezáměrně posiluju i při cvičení různých workoutů, ve kterých se skáče. Ale říkala jsem si, že si po opravdu dlouhé době dám i nějakou takovou rychlovku právě na lýtka. A nebyla špatná. Cviky byly fajn, danou oblast jsem cítila, takže tohle si do svého tréninkového plánu klidně taky vložte.



100 rep squat challenge od MadFit (6 minut)
Pět variací dřepů po dvaceti opakováních. Pro mě upřímně tohle moc „challenge“ nebyla, mně to přišlo snadné. Ale věřím, že třeba pro úplné začátečníky tohle výzva bude. A je to naprosto v pořádku. Všichni jsme začínali! ☺



Resistance band booty workout od MadFit (10 minut)
Pokračujeme posilováním hýžďových svalů. K tomuto videu je potřeba gumička, bohužel jsem ji ale neměla s sebou, když jsem jela k rodičům. Tak jsem si to odcvičila bez ní. A nebylo to špatné. S gumičkou to ale bude ještě mnohem lepší, takže pokud ji máte, určitě ji využijte. Je to skvělá pomůcka, moje nejoblíbenější.



Glute bridge burnout od MadFit (10 minut)
Tento cvičební den jsem uzavřela desetiminutovým videem, ve kterém byly různé varianty glute bridge. A taky to bylo fajn. S verzí od Pamely se to tedy nedá úplně srovnávat, ta je oproti tomuhle zabijácká. Ale umím si představit, že by tohle video použili i začátečníci, jako výzvu. ☺



Protažení podle sebe (10 minut)


23.6.


Přetočení mého HIIT kardio workoutu (17 minut)


Total core/ab workout od MadFit (20 minut)
I tohle video mi přišlo dobré. Bylo opravdu komplexní a bříško mě pěkně pálilo. Cvičila se v intervalu 45/15 vždycky dvojice cviků, dvakrát po sobě. Následovala půlminutová pauza a pak se přešlo k další dvojici. Takže jo, tohle si klidně zacvičte. Myslím, že to bříško taky hezky ucítíte. ☺



Tone your arms workout od MadFit (10 minut)
Tip na jeden super workout na ruce, ke kterému nebudete potřebovat vybavení. Jsou v něm i planky a pár kliků. Ale věřím, že si s tím poradíte. Mě tohle bavilo, přišlo mi to hezky vymyšlené, cviky byly taky dobře zvolené. Za mě dobrý!



Daily stretch to fix your posture od MadFit (7 minut)
Na závěr cvičení ještě krátké protažení. Tohle byla sedmiminutovka, kterou klidně můžete zařadit i během dne, kdy třeba sedíte celý den v práci u počítače nebo nad učením. Mně v tom asi trochu chyběla nějaká rotace. To je totiž pohyb, který mám ráda a který mým zádům ulevuje a je jim příjemný. Ale jinak asi nemám co vytknout. Cviky byly jinak fajn. Takže tohle klidně zkuste a uvidíte, jestli vám to sedne. Mně osobně asi k tomuto účelu sedělo víc jedno z protahovacích videí od Pamely. Což ale neznamená, že je tohle špatné. Zkuste, uvidíte sami... ☺



24.6.


Vinyasa - open heart od Tomash Strnad yoga (65 minut)
V tomto článku jsem zmiňovala, že takhle dlouhé lekce moc často necvičím. Ale tak nějak se to sešlo a v červnu jsem si dala ještě jednu hodinovou jógovou lekci, opět s Tomášem Strnadem. Tuhle bych si ale znovu nedala. Tady konkrétně jde totiž o záznam z nějaké online lekce, kterou Tomáš vedl, což na mě nepůsobilo moc dobře. Jedna část je opět taková „hravá“, kdy si zkoušíte jednu konkrétní pozici. Tu si samozřejmě zkoušeli i účastnící té lekce, takže několik minut jste jen koukali, jak je Tomáš pozoruje a jak opravuje jejich pozice a ukazuje a vysvětluje jim chyby... Což byla část, kterou jsem ve videu musela přeskakovat. Tím se narušila taková ta kontinuita dané lekce. Je mi jasné, že to nešlo v rámci záznamu jinak udělat, ale raději dám určitě přednost lekci, která bude natáčená vyloženě pro účel použití na Youtube, než tomuhle zpracování. Kdyby to tak bylo, myslím, že by u mě tatéž sestava obstála mnohem lépe. Takhle bych si tohle video už znovu nepustila.

 
 

25.6.


Práce


26.6.


Práce


27.6.


Další přetočení mého HIIT kardio workoutu (17 minut)
 
 
Protažení podle sebe (20 minut)


28.6.


Práce


29.6.


Práce


30.6.


Práce



Tak, a jsme na konci! Teď bych vám už jen ráda popřála krásné prázdniny, pokud nějaké máte, příjemnou dovolenou, pokud na nějakou jedete, a užité prosluněné letní dny! ☺
 
A jako vždycky se na vás budu těšit u dalšího článku! ☺
 
K.

2 komentáře:

  1. Moc díky za tipy. Kdysi jsem si tvých článků všimla někde ve skupině Bloggers, ale nenapadlo mne, že bych chtěla cvičit. Když jsem teď zjistila, že nestíhám nikam chodit cvičit a potřebuju něco na doma, tak jsem si na to vzpoměla a jsem ráda, že tam odkaz pořád dáváš.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já moc děkuju za tuhle zpětnou vazbu! Moc mě potěšila! ☺
      Je fajn vědět, že tahle inspirace někomu poslouží! ♥

      Vymazat