By Klára: ODCVIČENO V ČERVENCI - TÝDENNÍ DOVOLENÁ A SPOUSTA JÓGY /2022

pondělí 1. srpna 2022

ODCVIČENO V ČERVENCI - TÝDENNÍ DOVOLENÁ A SPOUSTA JÓGY /2022


Ahojte! ☺

Opět se vám hlásím se cvičebním článkem. Ano, ano, už je to zase měsíc, co vyšel ten minulý. Letí to hrozně, že? 
Můj červenec patřil z části odpočinku, kterému jsem se oddávala hlavně první červencový týden, kdy jsem jela s přítelovou rodinou na dovolenou. Na té jsem necvičila, chodila jsem jen na procházky a občas jsme si „pinknuli“ volejbal. To bylo všechno. Ale byla to moc příjemná změna a potřebný relax. Zbytek měsíce jsem se věnovala především józe, ale jako vždy najdete v článku i nějaké to posilování, případně taneční videa. Je toho tady tedy opět dostatek. Tak na to pojďte společně se mnou mrknout! ☺


1.7.


Odpočinek


2.7.


Procházky na dovolené


3.7.

 

Procházky na dovolené


4.7.


Procházky na dovolené, volejbal


5.7.


Procházky na dovolené, volejbal


6.7.


Procházky na dovolené


7.7.

 

Harry´s House dance party workout od MadFit (15 minut)
Po dovolené jsem nezačala úplně nejpozitivněji. Chtěla jsem si dát nějaké taneční kardio, tak jsem zvolila tohle od MadFit. Ale teda... Vůbec mi nesedlo. Nebraly mě ani ty sestavy, a vlastně ani ty písničky. Harry už asi úplně odskočil od toho, co se mi líbí, a MadFit to sestavami nedokázala zachránit. Za mě tohle ne-e.



Tabata od Péti Elblové (14 minut)
Naopak tohle mě mile překvapilo. Zadýchala jsem se u toho, zapotila jsem se, zapojila jsem celé tělo... Tohle splnilo všechny mé tabatové představy, takže za mě dobrý! ☺



Abs challenge od Péti Elblové (5 minut)
I tohle mě mile překvapilo. Tahle pětiminutovka na bříško rozhodně nebyla špatná. Nevím, jestli to bylo tou dovolenkovou pauzou, ale i tahle chvilka stačila k tomu, abych to bříško cítila.



Stretching exercises after workout with sunset od Daniela Suarez (8 minut)
Ani tady nemám co vytknout. K tomuto protahování nepotřebujete ani cvičební podložku, odehrává se v podstatě celé ve stoje. A i když trvalo jen osm minut, bylo dostačující a moc příjemné.



8.7.


„Left and right“ full body workout routine od MadFit (2 minuty)
Krátké dvě minutky na rozhýbání před samotným cvičením. A přišly mi fajn. Sedla mi písnička, sestava byla jednoduchá, ale bavila mě. Paráda! ☺



HIIT HIIT Hooray od Pamela Reif (10 minut)
Tady nešlo o klasické taneční HIIT kardio, ale o jednotlivé cviky, které pasovaly na hudbu. Já osobně mám od Pamely ráda i ty taneční workouty, ale tohle rozhodně taky nebylo špatné! Geniální název, super písničky, dobře navolené cviky. Máknete si, ale budete se u toho usmívat, fakt! Za mě pecka! ☺



Toned arms + flat abs od MadFit (15 minut)
Pokračujeme na bříško a ruce. K tomuto videu jsem si vzala dvoukilové činky. Cviky byly zajímavě zvolené, tentokrát jste necvičili jednu část videa jenom ruce a tu druhou jenom břicho, ale obojí zároveň. Bylo to neobvyklé, nápadité, takže za zkoušku to taky stojí.



Toned arms workout od MadFit (5 minut)
Pak jsem si ještě dala pětiminutovku na ruce, která to posilování krásně završila. Super písničky, fajn cviky, ke konci už jsem se těšila, až ty paže konečně zase svěsím dolů. Tohle mi taky přišlo super!



Abs + yoga od MadFit (10 minut)
V tomto videu jsem ještě zpevnila střed těla pomalu prováděnými cviky. Nečekejte moc protahování, toho tam bylo opravdu maličko. Pokud ale hledáte nějaký pomalý a klidný „core workout“, tohle si klidně zacvičte.



9.7.


„I like you“ ab workout routine od MadFit (3 minuty)
S MadFit pokračujeme i dál. A i tohle mě bavilo. Krásně vymyšlený workout, který byl napasovaný na fajn písničku. Bříško jsem cítila, usmívala jsem se u toho, takže já jsem byla spokojená.



Booty burn od MadFit (15 minut)
Zbytek cvičení byl věnovaný spodní polovině těla. A určitě bych se nebála zařadit tohle video i do vaší cvičební rutiny. Opět dobře navolené cviky, zadeček jsem cítila, nepotřebujete k tomu žádné vybavení, takže si to může zacvičit každý. Nebyl to žádný neodcvičitelný masakr, takže si s tím určitě poradí i začátečníci, kteří už chvilku cvičí.



Booty, gym style od Pamela Reif (20 minut)
Do čeho by se začátečníci ale určitě neměli pouštět, je tenhle masakr. U tohoto videa a i po jeho odcvičení mě opravdu hodně pálily zadní strany stehen. Myslela jsem, že druhý den nebudu schopná udělat krok. Tohle bylo opravdu něco!



Beginner flexibility routine od MadFit (20 minut)
V tomto videu je spousta klasických jednoduchých protahovacích cviků, které ale určitě udělaly super službu. (Čti „Druhý den jsem mohla chodit!“) Těchto dvacet minut bylo opravdu příjemných, odpočinula jsem si, uvolnila svaly, protáhla se. Za mě je tohle super video jak do dnů, kdy necvičíte, ale cítíte, že byste se chtěli a potřebovali protáhnout, tak do dnů, kdy po cvičení potřebujete nějaký delší stretching. ☺



10.7.


Boss bitch workout od Pamela Reif (11 minut)
Tohle bylo taky parádní. Hodně jsem se u toho vyblbla a fakt mě to bavilo. Tohle si rozhodně zatancujte!



Low impact full body od MadFit (30 minut)
Tahle videa MadFit taky umí. Během třiceti minut jste zahřátí, máte odcvičeno a jste i protažení. Poradí si s tím všechny úrovně pokročilosti. Pro začátečníky to bude plnohodnotný skvělý workout, pokročilí jej zařadí spíš do dnů, kdy se nechtějí úplně zničit, potřebují trochu zvolnit, ale chtějí si zacvičit. Takže tohle je za mě taky dobrý.



11.7.


Jóga proti bolestem zad od Barbory Sedlákové (29 minut)
Já jsem tento den úplně zvolnila. Dala jsem si jógu na uvolnění zad, která zabrala necelou půlhodinku a která byla moc příjemná,... 



Yoga Nidra - hluboká relaxace (17 minut)
... a navázala jsem hlubokou relaxací. Ta měla sedmnáct minut, které jsem pocitově vnímala jako nějakých osm. Opravdu to hrozně uteklo, ale krásně jsem si u toho odpočinula, uvolnila jsem se, málem jsem i usnula. Tohle je podle mě taky fajn si zkusit.



12.7.


Bad b*tch energy dance party od Kyra Pro (15 minut)
Ani tohle nebylo špatné. Určitě mě to bavilo míň, než podobný koncept od Pamely, ale věřím, že někomu zase naopak sedne víc tohle. Já bych to už znovu nepotřebovala, ale bylo fajn si to jednou odcvičit.



Rupaul´s drag race dance party od Kyra Pro (14 minut) 
Co za mě ale určitě ne, je tohle... K celému tomu konceptu jsem byla od začátku dost skeptická. Oprávněně. Písničky mě absolutně neoslovily, sestavy mi taky neseděly, nebavilo mě to... Tohle pro mě bylo čtrnáct minut utrpení...



Pussycat dolls dance party (16 minut)
Tohle bylo mnohem lepší. Nezařadila bych to mezi top videa od Kyry, protože mě bavily „jen“ tři písničky ze čtyř, ale špatné to nebylo. Některé kroky byly super a seděly mi perfektně, jiné pro mě naopak nebyly. Ale celkově bych tohle hodnotila spíš pozitivně. 


 

13.7.


Odpočinek


14.7.


Summer dance party od Kyra Pro (13 minut)
Tohle bych hodnotila asi podobně, jako předchozí video. Nebylo to špatné, ale ani bych to nezařadila mezi top taneční videa. Takový průměr, neurazí, nenadchne, ale zahřejete a rozhýbete se u toho. ☺



Beyoncé vs. Rihanna dance party (16 minut)
Od tohoto jsem čekala opravdu hodně, ale bohužel nebyla moje očekávání naplněna. Bavila mě asi polovina z celého videa, což je málo. Určitě bych našla u Kyry videa, která mě baví víc. Pokud vás koncept láká, klidně to zkuste, mně to ale nestačilo...



Standing abs workout od Kyra Pro (10 minut)
Posilování bříška ve stoje je koncept, kterému úplně neholduju, ale jednou za čas takové video zkusím. A tohle konkrétně nebylo vůbec špatné. Cviky byly skvěle zvolené, zapojení bříška jsem cítila, takže pokud hledáte video tohoto typu, tady nešlápněte vedle. ☺


 
Krátké protažení podle sebe (5 minut)


15.7.


Heartbreak ab workout od Pamela Reif (10 minut)
No, tady nebudu úplně pozitivní. Workout jako takový by nebyl špatný, bříško jsem cítila opravdu hodně, jak jsem u Pamely zvyklá. Ale celá ta atmosféra toho videa mi byla vůbec nepříjemná. Nevím, čím to bylo, ale vůbec mi to cvičení nedělalo radost. Možná mi byla tak nesympatická energie toho hosta, nevím. Ale tohle bych si určitě znovu nepustila, přestože posilování jako takové bylo opět parádní.



Beginner vinyasa flow od Sara Ticha (29 minut)
Pustila jsem se i do jógových videí od Sáry Tiché. Postupně bych se chtěla prokousat většinou z nich, tak uvidíme, jak mi to půjde. Vzala jsem to od nejstaršího videa, tedy od této začátečnické flow. Byla to úplně klasická lekce, která na mě ale bohužel působila hodně uspěchaně. Stačilo by maličko zpomalit a hned by to pro mě mělo lepší úroveň. Takhle za mě bohužel ne-e.



16.7.


Dance HIIT od Kyra Pro (12 minut)
Ani tady nebudu hodnotit moc kladně. Ano, zapotila jsem se u toho, zadýchala jsem se, ale vůbec mě to nebavilo. Asi bych to ani nenazvala „dance“ HIIT, s tancem to nemělo v podstatě nic společného. Kroky nebyly do rytmu, prostě jen v pozadí hrála nějaká hudba a vy jste si tam tak nějak poskakovali. Za mě tohle zkrátka taky ne.



Arms workout od Péti Elblové (16 minut)
Naopak tohle si zaslouží vaši pozornost. K tomuto videu nejsou potřeba žádné pomůcky, ale i tak ty svaly na rukou rozhodně ucítíte, jak vás budou pálit. Fakt. Tohle určitě zkuste!



Energizing morning yoga od Sara Ticha (28 minut)
Ještě jsem si dala druhé video v pořadí od Sáry Tiché. Tato lekce na mě ještě pořád působila zbrkle, uspěchaně, ale už to bylo trošku lepší, než ta předchozí. Znovu bych ji ale asi taky ještě nepotřebovala.



17.7.


Odpočinek


18.7.


Cardio pilates od Move With Nicol (30 minut)
Na tento den jsem potřebovala něco lehčího. Celý den jsem byla taková unavená a fyzicky jsem se necítila vůbec silná. Zase jsem ale nechtěla jen jógu, chtěla jsem si trošku zacvičit i tak nějak... klasicky. Tak jsem sáhla po tomto. A bylo to super. Pomalé, ale zároveň pohybové, lehké, ale zase ne moc, prostě tak akorát. Do dnů, kdy nemáte moc energie, ale i tak si chcete něco příjemné zacvičit (a nehledáte jógu), bude tohle fajn volba.



Gentle morning yoga for beginners od Sara Ticha (7 minut)
Pak jsem si dala už jen sedm krátkých protahovacích minutek. Bylo to lehké, příjemné, takhle po cvičení nebo i po tom probuzení je to podle mě ideální. Tohle bylo za mě dobrý! ☺


 

19.7.


Legs and booty lift od fitbymik (20 minut)
Tohle taky nebylo vůbec špatné. Cviky byly dobře zvolené, můžete to cvičit jak s váhami, tak bez nich. Nohy a zadek jsem lehce cítila, nebyl to žádný masakr, takže si s tím určitě poradíte všichni.



Bikini legs workout od Eylem Abaci (10 minut)
S touto slečnou jsem cvičila poprvé. A nebylo to vůbec špatné. Všechny cviky byly na zemi, což je typ workoutů, na které mám občas vyloženě chuť. Bylo to dobře vymyšlené, poskládané, hezky udělané, nohy jsem cítila, takže já jsem byla naprosto spokojená!



Yoga flow for hips & hamstrings od Sara Ticha (20 minut)
Tahle lekce na uvolnění kyčlí a zadní strany stehen taky nebyla špatná. Rozhodně už byla pomalejší a nepůsobila uspěchaně. Sestava byla taky fajn. Osobně bych uprostřed té lekce nepotřebovala pozici provazu, ale to už je spíš můj subjektivní detail. Jinak nemám co vytknout.



20.7.


500 rep ab challenge - six pack abs workout od MadFit (17 minut)
K tomuhle nemám žádnou výtku, to mi přišlo super! Skvěle vymyšlené, dobře poskládané, komplexní, uteklo to a bavilo mě to. Za mě ideální! ☺



Sculpted arms workout od JojoFit (10 minut)
Ani toto nebylo špatné. Nepotřebovali jste k tomu žádné vybavení, cvičilo se jen v sedě, takže se nemusíte bát ani žádných planků nebo kliků. Ve videu jsou i pauzy, takže se s tím určitě poperou i začátečníci.



Backbend flow od Sara Ticha (24 minut)
I tato lekce plná záklonů a pozic pro flexibilní páteř mě bavila. Opět už byla pomalejší a hezky vymyšlená. Taky stojí za zkoušku.



21.7.


Stoje na hlavě, loktech a rukou


Nácvik provazů


Pár jógových pozic


Bye bye round back od Pamela Reif (10 minut)
Protahovací videa od Pamely jsou něco, co určitě musíte zkusit. Pravidlem je úžasná hudba, nádherný výhled a příjemné pozice. Tohle nebylo výjimkou. Pokud celý den sedíte u počítače, tohle je lekce přímo pro vás. Je tam pár lehounce zpevňujících cviků, které jsou potřebné, aby nám při tom sezení neochabovaly svaly. Zbytek je pak už protahovací. Pokud tedy přes den hodně sedíte, najděte si alespoň těch deset minutek a tímto videem zase probuďte své svaly, ať vám neochabují, a protáhněte si záda. Vaše tělo (i hlava) vám za to poděkuje. ☺



22.7.


Vinyasa flow - warriors & lunges (34 minut)
Podle názvu už asi poznáte, v jakých pozicích budete v této lekci nejčastěji. Se Sárou projdete všechny bojovníky, samozřejmě ale navštívíte i jiné pozice. V některých se rozhýbete, v jiných zpevníte, v dalších se zase protáhnete... Za mě byla tato lekce fajn, nemám jí co vytknout. Měla přesně to, co jsem od ní očekávala.



23.7.


Full body podle sebe (40 minut)

Protažení podle sebe (10 minut)


24.7.


Odpočinek
 
 

25.7.


Shakira walking workout od Kyra Pro (13 minut)
Už jsem to psala kdysi v nějakém článku, že tyhle „ťapkací“ workouty mě baví míň, než ty klasické taneční, ale že nejsou špatné. Za tím si pořád stojím. Když jsem ale pro tento den hledala nějaké kardio, vyběhlo na mě tohle. A Shakira nemůže být na pohyb špatná volba. Tak jsem si tohle chodící video pustila. A neudělala jsem chybu. Byly tam super písničky, ta chůze byla hezky vymyšlená a napasovaná, rozhýbala jsem se u toho, bavilo mě to, takže tohle pro mě úplně splnilo svůj účel!



Vinyasa flow - standing asanas od Sara Ticha (39 minut)
U Sáry Tiché pořád zůstáváme. Vlastně ji v tomto článku ještě určitě uvidíte. Pro tento den jsem si vybrala její téměř čtyřicetiminutovou lekci, jejíž největší část tvořily pozice ve stoje. Ať už šlo o různé variace židlí, bojovníků, předklonů nebo úklonů. Několik minut bylo věnovaných i zahřátí a závěrečnému protažení a zklidnění. S touto lekcí rozhodně taky nesáhnete vedle. ☺



26.7.


Booty + inner outer thighs od growingannanas (20 minut)
Tohle video bylo taky fajn. Můžete si k němu vzít činky, ale já jsem to odcvičila bez nich, protože jsem byla mimo domov a neměla jsem vybavení. A i tak to bylo fajn. Ano, bylo to lehčí, ale mně to tento den rozhodně nevadilo. Nemohla jsem se do toho cvičení vůbec dokopat, cítila jsem se docela unavená, tak bylo fajn si dát něco takového méně náročného. Zadek a nohy jsem lehce cítila, takže na takové lehké zpevňování to posloužilo. ☺



Beginner vinyasa flow - hips & hamstrings od Sara Ticha (34 minut)
Protahování třísel/kyčlí a zadní strany stehen bylo taky moc příjemné. Všechny tyhle oblasti jsem si krásně protáhla a uvolnila, cviky byly dobře zvolené, hezky poskládané, určitě splnily svůj účel. Takže s touto lekcí jsem byla taky spokojená.



27.7.


All standing arms and abs workout od Olivia Lawson (24 minut)
Tohle se mi ale taky líbilo! Za dvacet čtyři minut jste byli rozehřátí, měli jste posílené bříško i paže a stihli jste se i lehoučce protáhnout. Workout jako takový mě bavil, bylo to zase něco trošku jiného, než co běžně cvičím, takže mi to tu cvičební rutinu i ozvláštnilo. Ruce jsem po docvičení cítila, zpevnění bříška trošku taky, takže za mě dobrý!



Flow into grasshopper pose od Sara Ticha (14 minut)
Tohle bylo taky fajn si zkusit. Do pozice kobylky jsem se tedy sice nedostala, ale ten nácvik sám o sobě byl taky fajn. Viděla jsem, co všechno je potřeba mít protažené, abych se do konečné pozice dostala. A hlavně jsem viděla, jak se do ní leze. :D Což se vždycky hodí. Takže jsem tímto videem určitě byla obohacená. A uvidíme, třeba se do konečné pozice jednou dostanu... ☺



Stillness & movement od Sara Ticha (14 minut)
Naopak tohle pro mě byla ztráta času. Tenhle typ jógového videa mi vůbec neseděl. Byla v něm jen hudba, žádný projev. Dobře, to jsem věděla už podle názvu. Ale nebyl tam ani žádný řád. Pro mě osobně to byl jeden velký chaos, uspěchaná změť vlnění se. Žádné pořádné pozice, natož setrvání v nich. Ještě jste se nestihli ani překulit a Sára už byla úplně někde jinde. Kdyby bylo na každou změnu pozice upozorněno pípnutím, dostanete pomalu jeden nepřetržitý zvuk. Z lekce jsem měla jen pocit, že musím pořád někam hnát. Což je pocit, který se ze svého života snažím spíš odstranit, ne si ho do něj ještě přivolávat. A ještě k tomu jógou. Tohle za mě tedy určitě ne...



28.7.


Beginner vinyasa flow - backbends od Sara Ticha (50 minut)
Tahle lekce mě upřímně neoslovila. Ano, myšlenka byla dobrá, a zpracování pro začátečníky, kterým byla lekce především určená, asi taky, ale mně to nevyhovovalo. Bylo to zdlouhavé, hodně se to táhlo tím různým vysvětlováním pozic a podobně. Což chápu, je potřeba to začátečníkům vysvětlit, ale pro mě osobně to kvůli tomu pak takové utahané. A upřímně, já kdybych s jógou začínala, nejspíš bych na padesátiminutovou lekci ani neklikla, ten čas by mě odradil. Takže tohle je za mě asi spíše opravdu pro někoho, kdo si chce vyčlenit 50 minut svého času, aby cvičil nějakých pětatřicet, a zbytek času spíš tak jako koukal na ty různé variace a poslouchal různé postupy a tipy. Pro mě to ale nebylo... ☺
 


29.7.


Cardio pyramid challenge od getfitbyivana (10 minut)
Teda ale tohle mi dalo zabrat. Potila jsem se, byla jsem zadýchaná jako blázen a od půlky už jsem vyhlížela konec. Díky tomu uspořádání byla tohle opravdu výzva!



Dynamická flow od Tomash Strnad yoga (32 minut)
Tohle taky nebylo špatné. Byla to opravdu pohybová dynamická jóga, ve které jste se zahřáli a zpevnili. Sestava byla podle mě dobře udělaná, plynulá, komplexně vypracovaná. Za mě dobrý. ☺



30.7.


Beginner vinyasa flow - strength & inversions od Sara Ticha (45 minut)
Tahle lekce ale nebyla špatná. Na začátku jste se rozdýchali a lehce zahřáli. Následovala část na posílení celého těla, ta taky nebyla špatná. Byl tu prostor i na hranou chvilku se stojkami a na konci jste se i lehce protáhli. Za mě byla tohle moc příjemná komplexní lekce.
 


31.7.



Odpočinek



Tak, a to je za červenec roku 2022 všechno. Já myslím, že dobrý, co říkáte? ☺

Doufám, že se taky nějakým způsobem udržujete v pohybu. A že ať už se věnujete čemukoliv, užíváte si to a baví vás to. Sportu a létu zdar a na viděnou u dalšího článku! ♥

K.

2 komentáře:

  1. Řekla bych, že hodně dobrý. Já přes léto mám se cvičením problém, jelikož mi ty vedra dávají hodně zabrat, ale minimálně se snažím do práce a z práce chodit pěšky alespoň.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju!
      Jasně, chápu, chůze je ale taky super! A je skvělé umět si pohyb přizpůsobit podle toho, jak se aktuálně (třeba i během nějakého ročního období) cítíš. Není potřeba jet každý den to stejné a neposlouchat kvůli tomu své tělo. Takže je super, že zvolníš a věnuješ se pohybu, který ti přes léto sedí víc a víc tě baví. Super!❤️

      Vymazat