By Klára: LETOS BALÍM JINAK ANEB VÁNOCE EKOLOGIČTĚJI

středa 12. prosince 2018

LETOS BALÍM JINAK ANEB VÁNOCE EKOLOGIČTĚJI


Ahojte! ☺

Ráda bych vás přivítala u letošního posledního článku. Vánoce se stejně jako konec roku kvapem blíží, obojí je tu za chvilku!
V dnešním článku se tedy zaměřím na něco s vánoční tématikou - na dárky. Nebudu vám dávat tipy, co komu koupit. (To už jste asi pochopili z názvu.) Chtěla bych vám ukázat, jak letos budu balit dárky. Ekologicky, jednoduše... (A možná i ekonomicky?) Třeba tím někoho inspiruji.
A kdyby ne, článek nese ještě jedno „poselství“. Vím, že si spousta lidí při balení dárků pomáhá izolepou. Ale můžu vám říct, že to jde i jinak. Teda, většinou... :D U nás to dělávala babička, pak mamka a už jsem dosáhla takového levelu, že už to zvládám taky. A jak na to vám ukážu právě v tomto článku. Tak hurá na něj! ☺

Pokud budete bez izolepy balit poprvé, doporučuji se to učit na něčem pravidelném, co drží tvar. Ideálním příkladem je knížka. Oblečení, hrníčky, svíčky a podobné věci u nás balíme většinou do takových „bonbónků“. U papíru, který jsem si vybrala letos já, se vám tento styl ale nepovede. Tento papír je totiž hodně pevný, takže ho nezformujete tak, abyste kolem něj jen obvázali provázek. Když už by se vám to povedlo, nevypadalo by to dobře. Opravdu, zkoušela jsem to! ☺

Proto vsaďte na knihu, krabičku se šperkem nebo něco podobného. ☺

Tak, dost řečí, jdeme na to! ☺

Budeme potřebovat:
Hnědý papír (koupíte v papírnictví - u nás za 9 Kč)
Provázek (nejlépe konopný)
Přírodní ozdoby (šišky, skořápky od ořechů, větvičky, sušené šípky, citrony, pomeranše, jeřabiny...)



Začneme u hřbetu knihy, přes který ohneme papír tak, aby část přesahovala až na její přední stranu.


Překlopíme a papír si zarovnáme tak, aby přímo přiléhal ke knize. Pak to zopakujeme ještě jednou, popřípadě dvakrát, podle toho, jaké máte rozměry papíru.


Balíček si otočíme tak, abychom měli přečuhující papír směrem k sobě. A začíná kouzlení. Jednou rukou chytneme jeden roh a přiložíme jej k hraně knihy. Sklad nám vytvoří jakýsi trojúhelník. Totéž uděláme druhou rukou. Mělo by to vypadat zhruba tak, jako na fotce.
Jen si dávejte pozor, aby vám kniha nikam neujížděla.


Tento krok můžete, ale také nemusíte dělat. Já sama ho využívám proto, že se mi s balíčkem potom lépe pracuje. Trojúhelníčky chytíme za jejich vnější hrany a opět je složíme směrem ke středu tak, že nám vytvoří špičku.
V tuhle chvíli si nezapomeňte srovnat papír u hran knihy, často se tam tvoří mezery, které by balíčku kazily tvar.


Ať už jste předchozí krok dělali, nebo nedělali, pokračovat budeme všichni stejně. I když to teď bude zase na vašem rozhodnutí. Špičku (popřípadě hranu), která je směrem k nám, chytíme a ohneme ji směrem ke knize - buď do jedné poloviny té vzdálenosti nebo klidně do jedné třetiny, pokud máme vzdálenost hodně velkou.


Pokud jste ohýbali do poloviny, zopakujte stejný ohyb ještě jednou tak, aby vám jeho spodní část přiléhala k hraně knihy.
Pokud jste překládali do jedné třetiny, zopakujte ohyb dvakrát, abyste ve finále měli to, co vidíte na obrázku.


V tuhle chvíli využijeme nějakou pomůcku ve formě hrníčku, rukou někoho dalšího nebo třeba nohy, pokud skládáme na zemi. (Ano, i tak se to dá a je to možná moje nejčastější taktika... :D) Pomůckou si přidržíme to, co jsme poskládali.
Kroky výše pak zopakujeme i na druhé straně.


A přichází na řadu provázek!


Přiložíme jej na vrchní stranu balíčku...


...a překlopíme jej tak, že jeho spodní stranu máme směrem vzhůru.


Překřížíme provázky a balíček znovu přetočíme.


Zavážeme mašličku, ustřihneme provázek a máme hotovo! Tedy, skoro...


Balíček můžeme dozdobit šiškou, ořechovou skořápkou, větvičkou nějakého jehličnanu nebo třeba sušenými šípky. S trochou šikovnosti pak už jen připevníme na dárek, dopíšeme jméno a budeme čekat na Štědrý den! ☺



Jelikož už jsem nahoře zmiňovala, že tohle je nejspíš poslední článek roku 2018, chtěla bych vám popřát klidné Vánoce, ničím se nestresujte, nehoňte se a užijte si je se svou rodinou a se svými blízkými.
Do nového roku to pak bude samozřejmě zdraví, spoustu splněných přání, dostatek sil na všechny překážky a pohodové šťastné dny! ☺

Mějte se krásně, vstupte do Nového roku tou správnou nohou a buďte šťastní! ☺

K.

10 komentářů:

  1. Já letos nebalím. Dávám dárky do dárkových tašek. Stačilo učit jeden školní rok a nakupilo se mi jich tolik, že je nemám šanci nikdy všechny využít... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Káji, tak u tebe je to jasné, no! 😊
      Mě to možná příští rok čeká podobně, už i letos jich mám docela dost! 😊

      Vymazat
  2. podľa mňa to vyzerá úžasne, asi sa tebou inšpirujem ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Také pekné balenie je ľúto človeku roztrhať snáď :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc! ❤
      U nás se netrhá, u nás se rozbaluje! 😊
      Ale chápu, jak to myslíš... :3

      Vymazat
  4. Můj Ježíšek tento rok přinesl babičce tašky pytlíky a pytlíčky nabezobalové nakupování potravin a měly velký úspěch. �� Tohle se mi také moc líbí ����

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je super, taky je máme! Teda, dala jsem je mamce, ona je hlavní nákupčí! 😊
      To jsem moc ráda! ❤

      Vymazat