By Klára: KING / KNIŽNÍ RECENZE

úterý 19. ledna 2021

KING / KNIŽNÍ RECENZE


Ahojte! ☺

Po několika měsících jsem se opět dostala ke knižní recenzi. Tentokrát jsem sáhla po knize s názvem King, kterou jsem dostala minulý rok od mamky. Líbila se mi knižní anotace, lákal mě tenhle svět, chtěla jsem si přečíst zase nějaký podmanivý a netypický milostný příběh. Jestli mi to tahle kniha splnila nebo ne, to se dozvíte, pokud budete pokračovat ve čtení! ☺


Název: King

Autor: T. M. Frazier

Stránky: 251

Nakladatelství: Ocelot
 
Rok vydání: 2019


 
 
Moje anotace
 
Brentleyho Kinga propustili po třech letech z vězení. Po šestatřiceti dlouhých měsících se vrací do svého domova, do svého království. Čeká na něj jeho kámoš Preppy, který mu spolu s několika motorkáři připravují uvítací párty. Na ni se chystá i Doe, dívka, která se ocitla na ulici bez jediné vzpomínky. A aby přežila, musí dát v sázku své tělo. Tahle párty je pro ni příležitost, jak zaujmout některého z motorkářů, který jí výměnou za její služby poskytne bezpečí a jídlo, které teď tolik potřebuje. Doe se ale vyskytne v úplně jiné situaci, která roztočí v jejím životě jeden velký kolotoč. A řídí ho sám King. Není to ale jen život Doe, který se změní. I samotného Kinga tento kolotoč pohltí, a dostane ho do nových, neznámých a nečekaných situací, které si ve svém životě doteď neuměl ani představit. 
 
 
Můj názor
 
Přestože jsem myslela, že se mi tato kniha bude hodnotit snadno, nakonec to tak úplně nebylo...
Můj první dojem z knihy byl negativní, abych byla upřímná. Líbila se mi anotace, zaujala mě i obálka. Ale v momentě, kdy jsem knihu otevřela, byla jsem lehce zaskočená. Ano, věděla jsem, že se kniha bude odehrávat v drsném drogovém světě, v nějakém gangu. Ale přesto mě styl, kterým byly stránky popsané, zarazil. Bylo tam na mě nečekané množství vulgarismů. A upřímně jsem myslela, že kvůli tomu knihu ani nedočtu. To jsem si říkala po prvních dvaceti, třiceti stránkách. Na druhou stranu jsem si říkala, že se to třeba v průběhu knihy změní, že jsou tam i stránky z pohledu dívky Doe, tak to nebude tak hrozné. A opravdu, trochu se to zmírnilo. Ale především jsem si na ten styl zvykla. Ne, není to jazyk, ve kterém bych chtěla číst všechny knihy, to rozhodně ne. Ale během čtení jsem to začala brát jako součást knihy. Navíc, díky tomuto stylu vyjadřování jste byli schopni lépe proniknout do drsného světa, ve kterém se příběh odehrával. Nicméně si myslím, že to určitě nebude šálek čaje každého a že to některé čtenářky může i odradit. A naprosto bych tomu rozuměla.
Kromě jazyku, nastaly v knize momenty, které jsem úplně nechápala. Některá vysvětlení určitých situací. Působilo to na mě trochu divně. Konkretizovat to ale nebudu, nemyslím si, že je to třeba.
Co se týká samotných postav, byly mi většinou sympatické. Ano, nastaly momenty, kdy jsem si říkala, co se to v tom Kingovi sakra děje, co se stalo, místy na mě působil dost protichůdně a nelogicky. Byly i chvíle, kdy mi jeho sobeckost, možná i majetnickost, lezly na nervy. Opravdu.
S Doe jsem byla v pohodě. Neztotožňovala jsem se s ní, ale do příběhu hezky zapadala.
Vývoj jejich vztahu nebyl něco, do čeho bych se dokázala naplno vžít. Možná to bylo jen mnou, možná povahami obou osob, které nebyly schopné mezi sebou vytvořit vztah, jaký jsem si představovala. Na druhou stranu, i tenhle fakt do celé té směsice nečekaných a náhlých změn v Kingově životě zapadal.
Příběh jako takový se mi ale líbil. Nepřišel mi zbytečně natahovaný, ale ani odbytý. Mělo to fajn děj s několika postranními větvemi. A našla jsem v tom všechno, co si pod (drogovým) světem rebelů představuju.
Bylo mi i sympatické, jak příběh gradoval. Situace, které se ke konci knihy odehrávaly, ve mně zanechávaly stopy. Úplný závěr knihy byl na mě možná trošku moc přitažený za vlasy, na druhou stranu otevřel dvojité dveře k pokračovaní této knihy, k druhému dílu s názvem Tyran. A to jak z pohledu Kinga, tak z pohledu Doe.
 
 
Hodnocení 
 
Číselné hodnocení je pro mě jako vždy těžké. Na styl vypravování jsem si zvykla a chápu, proč byl v knize od jejího začátku. Měl navodit atmosféru, ve které se příběh odehraje. Postavy mi byly většinou sympatické, zvládla jsem si jejich situace většinou představit. Na druhou stranu byly v knize momenty, které jsem moc nechápala, přišly mi přehnaně vyhrocené nebo zbytečně zveličené a přitažené za vlasy. Některá vysvětlení, zejména ke konci knihy, mě moc neuspokojila, nestačila mi nebo jsem si je nedokázala úplně vplést do zbytku knihy. Plus ten otevřený závěr na posledních pár stránkách byl na mě možná až moc (nesmyslně) vygradovaný.
Celkově bych knize dala tak 7,5/10. ☺


Jak na vás recenze a kniha působí? Láká vás tento knižní drsný svět? ☺

K.

10 komentářů:

  1. Souhlasím, i přes to, kde se ten příběh odehrával, mi tam těch vulgarismů taky přišlo až moc. Ten konec byl hodně extra, ale rozhodně teda funguje na výbornou, že chceš vědět, o co jde :D Mně se kniha líbila, pokračování v budoucnu klidně taky otevřu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že se mnou sdílíš můj názor. ☺
      Děkuji za komentář! ☺

      Vymazat
  2. Super sepsaný názor! Tahle knížka jde žánrově úplně mimo mě, ale už jsem na ni pár recenzí zahlédla, tak je super, že tě nakonec aspoň trochu bavila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju mockrát! ♥
      Jasně, to chápu, nemusí to být pro každého. Teď vyšel druhý díl, tak přemýšlím, jestli do něj jít, nebo ne. Ale četla jsem pozitivní recenzi, tak to asi zkusím.
      Děkuji moc za názor i pochvalu, vážím si toho! ☺

      Vymazat
  3. Tahle kniha mě moc neláká, ale líbí se mi tvůj styl psaní :)

    OdpovědětVymazat
  4. A já bych klidně řekla podle obálky, že to bude zas nějaká romanťárna :-D a ono asi ne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Noo, romanťárna to právě úplně není. Je tam toho schovaného víc... ☺

      Vymazat
  5. Knížku jsem nečetla, ale obálka by mě zaujala stejně jako tebe. Naprosto souhlasím s vulgarismy. Také bych si hůře zvykala, nemám to moc ráda v knížkách. Upřímně mě ale fascinuje druhý název knížky a ráda si přečtu recenzi i na ni! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že máme na obálku stejný názor. ☺
      Na vulgarismy jsem si musela zvyknout, ale po prvních pár kapitolách už mě ani nějak nerušily. A ani jich tam vlastně už nebylo tolik.
      Druhý díl jsem zahlédla, obálka vypadá skvěle a už jsem četla i pozitivní recenzi. Tak si ji možná vyprosím k narozeninám... ☺

      Vymazat