By Klára: BYLINNÝ KALENDÁŘ SBĚRU OD JANY NOVOTNÉ ANEB VYUŽIJME POTENCIÁL PŘÍRODY

středa 28. června 2023

BYLINNÝ KALENDÁŘ SBĚRU OD JANY NOVOTNÉ ANEB VYUŽIJME POTENCIÁL PŘÍRODY


Ahojte! ☺

Druhou minirecenzí a zároveň tipem, který bych vám ráda předala, je Kalendář sběru bylin, který vytvořila milovnice všech možných rostlin Jana Novotná. Pokud tedy už sami sbíráte nějaké bylinky například na čaje, ale znáte a využíváte jich jen pár, a rádi byste v tomto směru rozšířili své znalosti, či byste s touto činností rádi začali, jen nevíte, co a kdy sbírat, myslím, že by vám mohl být tento kalendář skvělým pomocníkem. O co tedy konkrétně jde? Pojďte mrknout! ☺
Kalendář sběru od Jany Novotné je průvodcem světem bylin. Konkrétně tedy tím, kdy jednotlivé rostlinky sbírat a také které části. 

Kalendář vám přijde ve formě PDF a najdete v něm více než 120 bylin! A to je opravdu dost! Soubor je krásně, jednoduše a přehledně uspořádaný. Je rozdělený podle měsíců, ne podle abecedy či jiného řazení, takže stačí vždy v dané období nalistovat příslušný měsíc, a hned víte, co si můžete natrhat. Tenhle formát mně osobně maximálně vyhovuje!




Já sama jsem několik bylin už sbírala, konkrétně na čaje. Ale už po prolistování tohoto dokumentu jsem zjistila, že je možná lepší sbírat je v jinou dobu, případně využít třeba i jiné části té dané rostliny, aby byl využit její léčivý efekt na maximum. Zároveň jsem objevila spoustu rostlin, které jsem ani nevěděla, že jde také k něčemu využívat (třeba konkrétněji různé mladé kůry ze stromů).



Mně osobně přijde tento nápad Janči opravdu skvělý. Ta motivace zapojit a využívat to, co máme v přírodě okolo sebe, u mě najednou vzrostla o desítky procent. Je to opravdu tak jednoduché! Nalistovat si daný měsíc a vyrazit do přírody. Následně tyto dary zpracovat do nějaké formy, a v případě potřeby nechat všechno to, co nám bylo dáno, působit na naše různé fyzické neduhy. 

Jak už možná víte, sama se snažím různým lékům maximálně vyvarovat. A když to jde, sahám právě hlavně po bylinkách. V čajích, v koupelích, někdy v tinkturách. A ta představa, že si od řady problémů budu moct pomoct jen díky tomu, že budu vědět, co a kdy si posbírat, je prostě skvělá!



Možná bych u těch jednotlivých bylinek ocenila třeba vždycky jednu větičku, na co se dá například využít. Jen heslovitě, např. „Čaje na nachlazení“, „Koupele pro úlevu od bolesti“, „Sirup proti kašli“, a podobně. Stačilo by jen tak ve zkratce, pro představu, dál a hlouběji bych si informace samozřejmě dohledala sama a případně si je i třeba dopsala do tištěné verze podle toho, jak bych chtěla danou bylinku konkrétně já sama využívat. (Případně se rozhodně přimlouvám za druhý e-book s těmito informacemi o využívání bylinek v tomto prvním dokumentu.☺)

Jinak ale nemám absolutně co vytknout a moc ráda předám tento tip i dál, vám čtenářům. Pokud byste se chtěli tedy také více věnovat bylinkám, využívat jejich potenciál a sílu, tento kalendář bude podle mě skvělým rádcem, který mít při ruce. Bylinky umí být skvělým pomocníkem a je super, když si je můžete obstarat i sami. A to ještě možná ani nevíte, co všechno se dá sbírat. Já už alespoň tuším, díky Kalendáři sběru. ☺

(Kalendář sběru i případné různé bylinné kurzy najdete u Jany na webu s Frombohemia.cz ☺)



Tak co, zaujal vás tento e-book? Plánujete spolu s ním začít také využívat sílu přírody a vzít své zdraví zase o trochu více do svých rukou? ☺

K.

1 komentář: