By Klára: TIPY NA CVIČEBNÍ VIDEA - NEJEN INSPIRACE NA SÉRII PRO ZAČÁTEČNÍKY / DUBEN A KVĚTEN - 2023

středa 21. června 2023

TIPY NA CVIČEBNÍ VIDEA - NEJEN INSPIRACE NA SÉRII PRO ZAČÁTEČNÍKY / DUBEN A KVĚTEN - 2023


Ahojte! ☺

Jak jsem avizovala v minulém článku, tentokrát se setkáváme u tipů na cvičební videa, která jsem objevila během dubna a května. Tentokrát tu pro vás mám inspiraci na sérií videí pro začátečníky, která je za mě povedená, ale stejně tak tu mám i workouty pro pokročilé. Takže se nebojte, určitě si tady všichni přijdete na své. Tak pojďte mrknout! ☺

Kardio

„Maneskin“ walking workout od Kyra Pro (12 minut)
Kyru jsem tu v minulém cvičebním článku myslím neměla, ale tentokrát tu nějaký ten tip na její videa mám. Prvním z nich je tento „ťapkací workout“ na písničky od Maneskina. Většinou mi od Kyry spíš sedí typická taneční videa, ale poslední dobou přidává hodně i těchto walking workoutů, takže je jednou za čas zkusím. A tenhle byl za mě super. Ty písničky samy o sobě jsou hodně známé a mně osobně se líbí, navíc když v jejich rytmu můžu ještě cvičit, je to prostě super. Pokud tento typ videí neznáte, nebojte, nebudete jen nudně pochodovat na místě. Cvičíte hezky v rytmu, jsou tam různé variace, různé kroky, sestavy. Jen to není takové to typické tancování. Ale věřím tomu, že si to i mnozí z vás oblíbí. Tak to určitě vyzkoušejte. Tohle konkrétní video jsem si fakt užila a skvěle mě dobilo a vykouzlilo dobrou náladu! ☺



Bridgerton dance workout od Kyra Pro (12 minut)
Tohle video je zase na úplně druhé straně spektra. Je na krásné pomalé písničky ze známého seriálu. Takže pokud máte chuť plynout s hudbou se zavřenýma očima a nechat se nést lehkými kroky baletního typu, tohle bude přesně pro vás. Já jsem si u tohoto tancování utekla myšlenkami až někam do výšin a bylo to neuvěřitelně příjemné. Tohle fakt doporučuju všema deseti. Krása. ♥



Cardio + weight od Pamela Reif (10 minut)
Dále tu mám klasické cardio, tentokrát od Pamely, u kterého se hezky zapotíte a zadýcháte, a to nejen proto, že k němu využíváte činky. Popravdě, když jsem si ho odcvičila poprvé, nebyla jsem si jistá, jestli ho do tohoto článku dát. Pak jsem si ho ale zkusila znovu, a pak znovu... A líbilo se mi čím dál víc. Takže tohle podle mě taky stojí za zkoušku. Nebo klidně za dvě či za tři. Věřím, že mu mnozí z vás také přijdou na chuť.



Insanity HIIT cardio endurance workout od TIFF x DAN (35 minut) 
A ještě tu mám přes půl hodiny dlouhé video pro pány či pokročilé dámy, u kterého se opravdu hezky zapotíte, zadýcháte a ještě k tomu zapojíte a posílíte celé tělo. Makáte v intervalu 30/10, takže to není žádná pohodička, ale opravdu jedete na 100 %. Za mě je to super, pokud zrovna na daný den hledáte intenzivnější trénink. 



Ruce a záda

Upper body workout od fitbymik (20 minut)
Přesouváme se k posilovací části, konkrétně na ruce a záda. Začnu videem, ke kterému jsem si vzala pětikilové činky. A upřímně, čtyřkilovky či dokonce tříkilovky by mi kolikrát stačily. Cviky byly krásně zvolené, vymyšlené a nakombinované, posilovalo se i břicho, v lehce zrychlené činnosti jste udržovali i své srdce, takže tady nemám co vytknout.



Upper body kettlebell workout od Juice & Toya (20 minut)
Další dvacetiminutovka se cvičila s kettlebellem, což je poslední dobou moje oblíbená pomůcka. Na začátku jste se lehce rozehřáli a pak se šlo přímo na to. A mákla jsem si teda parádně, svaly jsem cítila a pěkně jsem se i zadýchala. Takže za mě super!



Pilates - toned upper body od Eleni Fit (33 minut)
Mám tu ale i zpevňování horní poloviny těla bez vybavení. Navíc je v těch 35 minutách zahrnut i warm up a stretching, takže to máte všechno v jednom, po kupě. Cvičilo se v intervalu 40/10, takže to taky hezky utíkalo a ty paže jsem příjemně cítila. V některých cvicích se krásně zapojoval i střed těla, takže jste ten vrch posílili krásně komplexně. Mně tohle přišlo opravdu fajn, hezky poskládané, byly tam suprově zvolené cviky, takže předávám jako tip dál. ☺



Begginner series - no equipment upper body workout / Day 2 od TIFF x DAN (20 minut)
I tohle video je bez vybavení. Zároveň je to první video z pětidílné série pro začátečníky od tohoto chlápka, kterou jsem odcvičila a přišla mi fajn. (Videa vám ukážu na přeskáčku, podle svého řazení v tomto článku, ne podle pořadí v samotné sérii.) Obecně u této série platí, že je dělaná pro začátečníky, kteří se toho ale nebojí a jsou připraveni si máknout. Protože to není žádná pohodička. Upřímně si myslím, že si u toho krásně zamakají i pokročilí. A pokud ne, vždycky si to můžou ztížit, že jo. Ale strukturou, volbou cviků a celkově tím konceptem se mi to líbilo, takže bych to doporučila všem úrovním. Začátečníkům chci jen říct, ať do toho jdou s tím, že určitě existují i jednoduchá videa pro začátečníky, ale že tahle série mezi nimi není. Takže pokud to na vás bude moc, nenechte se tím vůbec rozhodit, klidně si zpomalte a zvolněte, a uvidíte, že až to video budete cvičit po třetí, po čtvrté, zvládnete to už mnohem snáz. Ale věřím tomu, že tahle série by vás mohla komplexně a spolehlivě připravit na vplutí do cvičebního světa a na náročnější workouty. Držím vám moc palce! ☺
(A asi nemusím ani dodávat, že i když jsem k tomuto workoutu nevyužívala závaží, svaly jsem i tak cítila.)



Břicho

Ab crusher workout od TRAIN WITH GAINSBYBRAINS (10 minut)
Přesouváme se na břicho, konkrétně tu mám pro vás tentokrát šest tipů. Začnu „ne-Pamelou“, i když stylem workoutu je jí tato slečna velmi podobná. Každý cvik trval půl minuty, celkem jste těch cviků stihli dvacet, což dalo dohromady desetiminutový workout. Ale můžu vám s klidem říct, že to bohatě stačilo k tomu, abych to bříško cítila. (Ale zase to nebyl neodcvičitelný extrém, což je do některých dnů rozhodně taky fajn. ☺)



Get abs with this killer 10 minute ab workout od TRAIN WITH GAINSBYBRAINS (10 minut)
Tohle video sice má ve svém názvu slovo „killer“, ale rozhodně to nebylo tak zabijácké, jako některé workouty na břicho od Pamely. Cvičíte v intervalu 45/15, takže už jen to, že v tom máte pauzy, trochu ubírá tomu tréninku na extrémnosti. Podle mě to bylo podobně náročné, jako to video výše. Ale bylo super, bříško jsem krásně cítila, ale neumírala jsem u toho, čímž se i snížilo riziko, že ty cviky budu dělat špatně a potáhnu je například spodními zády. Takže i tohle bylo za mě fajn.



Begginner series - begginer abs workout / Day 3 od TIFF X DAN (20 minut)
Dalším videem z výše zmiňované série pro začátečníky je dvacetiminutovka na břicho. Cvičilo se v intervalu 30/10, takže jste stíhali i trošku odpočívat, cviky byly podle mě hezky zvolené, nebyl to žádný extrém, ale bříško jsem i tak cítila. Úplným začátečníkům to dá asi trochu zabrat, ale věřím tomu, že se s tím poperete. Hlavně si hlídejte správné provedení cviků a nikam se nehoňte, ať si neškodíte víc, než prospíváte. ☺



Side abs + side booty od Pamely Reif (10 minut)
Tohle vypadá zdánlivě mírumilovně, že? Ale už vidíte autorku tohoto videa, takže je vám asi jasné, že to nebude žádný lehárko. No, nebylo. Ten zadek byl ještě v pohodě. Ale to boční břicho? To jsem cítila hezky. Takže pokud chcete cítit ohýnky právě v této partii, tady máte inspiraci.



Abs(olutely) burning od Pamely Reif (10 minut)
S Pamelou nekončíme, přátelé. Která jiná skupina videí by jí měla patřit, než workouty na břicho... No, a tohle? Tohle byl extrém. Fakt. Pokud začínáte, určitě se do tohoto nepouštějte, protože to bylo fakt náročné. A pokud už nějakou dobu cvičíte, dejte si opravdu pozor na techniku, protože zrovna v tomto videu je velmi snadné sklouznout ke špatnému provádění cviků. Tenhle tip je fakt spíš pro ty, kteří mají lehce masochistické sklony... ☺



Standing abs od Pamely Reif (10 minut)
Naopak tohle doporučuju asi všem. Jasně, opět je to Pamela, takže začátečníci si asi pořádně máknou i tak, ale rozhodně to nebyl žádný extrém, jako třeba to video výše. A na to, že já posilování břicha ve stoje úplně nevyhledávám, tohle mě bavilo moc. Takže rozhodně taky doporučuju zkusit.



Good mood abs od Pamely Reif (10 minut)
Kategorii workoutů na bříško zakončíme - jak jinak než - Pamelou. A to tímhle videem, u kterého se usmíváte, i když vlastně tak trochu trpíte. I tohle vypadá mírumilovněji, než to ve skutečnosti je. Opět, je to takový Pamelin standart, nic extrémního, ale bříško ucítíte. Zároveň u toho ale posloucháte super hudbu, cvičíte si do rytmu různě upravené cviky, takže se u toho i culíte. Bylo to zkrátka zase něco trošku jiného a přišlo mi to fajn. ☺


 

Nohy a zadek

DB leg workout od fitnes__kaykay (53 minut)
Jdeme na spodní polovinu těla. Jako první tu mám přes padesát minut dlouhý workout, ve kterém už ale máte i rozehřátí a protažení. Posilování jako takové je asi na 45 minut, což na domácí cvičení taky není úplně málo. A taky že jsem si mákla. Po tomhle videu jsem ten zadek následující den i cítila. Což se mi u mnoha videí moc nestává. Takže pokud hledáte cvičení zhruba na necelou hodinku se vším všudy, u kterého použijete činky a krásně zapojíte spodní část těla, tady mám jeden tip.



Lower body dumbell EMOM workout od Juice & Toya (34 minut)
Dál tu mám workout zhruba na půl hodinky, který měl zajímavou strukturu, kterou jsem osobně zatím ještě neviděla a nezkoušela. Šlo o to, že jste v každé minutě měli udělat určitý počet opakování daného cviku. Když jste je splnili, po zbytek času, který vám z té minuty ještě zbýval, jste odpočívali. Takže podle toho, jak jste byli rychlí, jste měli pak více či méně času na odpočinek. Bylo to pro mě nové a zajímavé, navíc mi ty cviky přišly taky fajn navolené, takže tohle určitě taky zkuste. ☺



Pilates slim legs + round booty od Eleni Fit (33 minut)
Pokud byste naopak chtěli na intenzitě trošku ubrat, mám tu i tip na pilates zpevňování dolní poloviny těla. Je to video bez skákání, bez vybavení i bez opakování cviků a bavilo mě moc. Krásně jsem ty nohy tónovala a hýžďové svaly příjemně zatínala, i bez vysoké intenzity. Což je pro některé dny ideální... ☺



Lower body kettlebelle supersets od Workout With Roxanne (20 minut)
Jak už jsem zmínila, kettlebell mě teď baví hodně. Takže tu nemohlo chybět cvičení na spodní partie právě s ním. Od této slečny jsem už nějaký workout podobného typu cvičila, a vím, že byl super, tak jsem zkusila i tento. A už asi tušíte, že když je v tomto článku, líbil se mi. Bavil mě opravdu moc, takže jej ráda doporučím dál.



Begginner series - no equipment lower body workout / Day 1 od TIFF X DAN (33 minut)
Ze série pro začátečníky tu mám samozřejmě i video na nohy. Nepotřebujete k němu žádné vybavení, ale i tak ty svaly hezky zapojíte, protože je v něm spousta dřepů a výpadů. Tady se vsadilo na klasiku s různými variacemi, která hezky fungovala!



Leg day AMRAP workout for lower strength + power body od Heather Robertson (23 minut)
Od této paní vám stačí dvacet minut a uvidíte, jak jde krásně zničit nohy. Tohle ještě nebyl takový extrém, jako jiná videa, která jsem od Heather v minulosti zkoušela, ale i tak jsem ty nohy a zadek krásně zapojovala. Navíc mě ten AMRAP (As Many Rounds As Possible) typ workoutů taky baví a jsou dny, kdy na něj mám vyloženě chuť. A tohle bylo super. Kombinace posilování spodní poloviny těla ve stylu AMRAP a činek na mě fungovala krásně. Tohle rozhodně taky stojí za zkoušku!


 

Celé tělo

Full body HIIT and strength workout od growingannanas (39 minut)
V předposlední kategorii bych vám ráda ukázala celkem 5 videí na celé tělo. Prvním z nich je intenzivní workout, ke kterému jsou potřeba činky. Zabere vám zhruba čtyřicet minut a krásně se u něj zapotíte, zadýcháte a zapojíte celé tělo. Video obsahuje i warm up a cool down, takže za necelých 40 minut máte komplet odcvičeno. Cvičíte v takových minisériích, kdy každá série je zaměřená na určitou partii, cviky se neopakují a docela to utíká. ☺



Power pilates cardio workout od Eylem Abaci (12 minut)
Tohle video by sice podle názvu mělo spadat do kategorie kardia, ale mně osobně pasovalo spíš sem. Je to super tip pro úplné začátečníky, pokud hledáte něco fakt jednoduchoučkého do svého startu, kdy chcete tak nějak zapojit celé tělo a začít učit své svaly, aby si zvykaly na nějakou fyzickou aktivitu. K tomuto účelu je to podle mě fajn!



Full body hardcore HIIT od TIFF x DAN (34 minut)
A tohle? To byla jízda. Tady jsem zapojila fakt všechny svaly v těle, včetně toho srdečního a těch dýchacích. Makala jsem na 100 % a bylo to super! Pokud hledáte něco intenzivního na celé tělo, tohle bude podle mě sázka na jistotu.



Begginner series - full body dumbell workout / Day 4 od TIFF X DAN (36 minut)
Od stejného autora je i tento workout, který je zároveň čtvrtým videem z naší série pro začátečníky. K tomuto jsou potřeba i činky, většina cviků by bez nich neměla moc smysl. Ale určitě je úplně v pohodě sáhnout po nějakých lehčích. Zároveň je to podle mě fajn právě pro ten první kontakt začátečníků s touto pomůckou, takže se netlačte do těch těžkých, spíš si to zkuste celé odcvičit se zapojením nějakého toho závaží. Uvidíte, že to ucítíte i tak. Přidat můžete vždycky... ☺



Begginner series - no equipment full body HIIT workout / Day 4 od TIFF X DAN (35 minut)
No a páté video ze série je opět na celé tělo, jen ve stylu HIIT cvičení a bez vybavení. Interval je tady 30/15, což je pro začátečníky úplně ideální. Navíc i tady platí to, že si alespoň zkusíte tento typ tréninku s nějakým rozumným a příjemným poměrem cvičení a odpočinku. Cviky jsou opět dobře navolené a celé mi to dává smysl, takže za mě dobrý. (Nezačátečníci si jen upraví interval na 35/10 nebo 40/5 a uvidíte, jak si zamakáte! ☺)



Protahování

Flexibility + stretching routine od Eleni Fit (30 minut)
Nemůžeme skončit ničím jiným, než protahováním. Tohle konkrétně je půl hodiny dlouhé video, které je vhodné třeba do rest daye, kdy chcete svým svalům trošku pomoct s uvolněním a zároveň lehce zlepšit svou flexibilitu.



Slow yoga + breathing od Pamely Reif (10 minut)
Tohle je naopak desetiminutovka, která je fajn jak po cvičení, tak třeba večer po práci na odbourání nějakého toho stresu. Ještě mám od Pamely asi oblíbenější video tohoto typu (Stressful day stretch), ale i tohle bylo fajn. ☺



Anti stiff stretch od Posture Tonic Stretch (10 minut)
Od této slečny jsem myslím ještě žádné video nezkoušela, ale tahle premiéra byla příjemná. Jde o komentované video, u kterého se lehoučce protáhnete a trošku se i zklidníte a odpočinete si. Po cvičení to bylo ideální, ale věřím, že to bude super i do běžných dnů na nějakou vaši chvilku, kterou budete mít sami pro sebe a pro svoje tělo.




A to by bylo pro dnešní den a pro tento článek všechno! Doufám a věřím, že jste tady i tentokrát našli nějaké to video, které byste rádi vyzkoušeli, a že jste tu našli i trošku té motivace dělat něco pro sebe a svoje tělo. ☺

Mějte se krásně, užívejte si sluníčka, a já se na vás budu těšit příště u takových minirecenzí, které připravuju! ☺
 
K.

Žádné komentáře:

Okomentovat